05 Май 2024неделя16:32 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Бум в производството на авточасти у нас

Компаниите от автомобилния сектор планират да се разрастват в България

/ брой: 102

автор:Дума

visibility 26

Компаниите, произвеждащи части за автомобилната индустрия, разрастват своя бизнес в България, предаде profit.bg. Една от тях - "Witte Automotive" - немски производител на авточасти, снабдяващ водещи компании като Ford, възнамерява значително да увеличи инвестициите в русенския си завод. Компанията ще се премести в много по-голям завод през тази година, като планира да удвои настоящия си персонал от 260 души. Продажбите на българското звено се очаква да нараснат до над 25 милиона евро през тази година, на фона на по-малко от 1 милион евро при откриването на завода през 2010 година. "Групата определено планира разрастване и основно ръстът ще дойде от българското й подразделение", коментира изпълнителният директор на българското подразделение Томас Индра пред финансовото издание Reuters.
Освен германската компания, и други от останалите износители в сектора планират подобна експанзия. Като цяло оборотът на компаниите от отрасъла през последните пет години е нараснал близо 2 пъти до 1 милиард евро, с което съставляват вече около 4.5% от износа на страната, както и 2,5% от БВП-то й, пише финансовото издание.
Френската компания "Montupet" наскоро построи втори завод в страната, докато американската компания "Johnson Controls" разполага с над 500 инженера в София, които произвеждат контролни панели и информационни системи за автомобилния сектор. В страната оперират още глобални доставчици на автомобилни части като щатската "Sensata", канадската "Magna International", японската "Yazaki" и "Sumitomo Electric". "Индустрията нараства, както и интересът", коментира Тил Трукенмюлер, председател на автомобилния клъстер в България. "Налице са решения от големите играчи за нови производствени мощности в страната", допълва още Трукенмюлер, цитиран от "Reuters". "Работим в посока на привличане на автомобилен производител в България", допълва още председателят.
Страната обаче може още да е далеч от привличането на водещ производител на автомобили. Причината - структурни проблеми, лоша инфраструктура и лоши бизнес условия, както и висока степен на корупция. Тези проблеми могат да попречат на страната да направи сериозен пробив в сектора и да се конкурира с останалите страни от ЦИЕ в привличането на инвестиции. Прехвърлянето на производството на големите европейски автомобилни производители от Запад на Изток облагодетелства сериозно икономиките на страни като Полша, Словакия и Румъния. България успя да привлече единствено китайския автомобилен производител Great Wall Motor Co Ltd.
Все още за тези компании разликите в разходите са твърде ниски, за да мислят за преместване на производства от страни като Чехия, смятат пазарни специалисти. Ниските данъци и евтината работна ръка обаче карат големите производители на части да гледат към страната за разширяване на своята дейност и инвестиции "на зелено". Средният разход за работещ в България е 3,7 евро на час, в сравнение със 7,2 евро в Полша, 7,9 евро в Унгария, 8,6 евро в Словакия, според статистиката на немското правителство. Така България има сериозни предимства по отношение на ниските разходи за труд, особено в сектори с голяма трудоемкост.

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 1600

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 1576

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 1427

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 1696

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 1836

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 1520

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 1534

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 1770

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 1544

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 1690

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ