16 Септември 2025вторник00:23 ч.

Четете и мислете

/ брой: 207

автор:Альона Нейкова

visibility 2082

"Модерно е да се чете" - този слоган звучи доста добре, но май не е обективна констатация на обществен феномен. А сякаш е спорно твърдение, в което за пореден път се опитват да ни убедят идеолозите на едноименната кампания. Целта е очевидна - да се провокира интересът на българите към книгите. Фразата обаче е своеобразен апел, но и ясен индикатор на съвременното отношение най-вече на младите към литературата. Днешното поколение комай не желае да си мръдне пръста и да направи дори едно "излишно" движение, без да е сигурно, че ще е в тренда.

За голяма част от тийнейджърите напоследък рядко се превръщат в авторитети техните родители и учители, от които да вземат пример. Включително и по отношение на стремежа да се запознаят с творчеството на нов роден автор или да посегнат към класиците. Но пък се влияят безкрайно от всичко, което правят тъй наречените звезди.

На тази тънка струна вероятно са решили да посвирят и инициаторите на споменатото начинание. Но нима до такава степен родените през последните години са изпуснати за духовното, че трябва да се разчита да посегнат към книгите само с "вдъхновението" от някой влогър или инфлуенсър? Наистина ли трябва да се уповаваме на случайността децата да се натъкнат на дадена известна личност, инцидентно качила в социалните мрежи кадър, на който позира с поглед, вторачен в определено издание? В каква нация се превръщаме, щом се нуждаем и влияем от атрактивни кампании и шумни реклами, за да се събуди нечие позаспало или дълбоко скрито влечение към писаното слово?

Всъщност, няма нищо лошо в този род начинания. Стига поне един човек не просто да се изкуши от факта, че ще му подарят бестселър, ако лайкне страницата на проявата, а и да отвори книгата след това. Както и да поиска сам да си купи друга и наистина да го направи. Не е нормално в XXI век да игнорираме факта, че печатните издания са неизчерпаем източник на знания и верни приятели, които може да са до нас от най-ранно детство до края на живота ни.

Защото, когато спират да четат, хората забравят и да мислят.

Огромна разлика в доходите на българите

автор:Дума

visibility 707

/ брой: 171

Пътуваме от София до Сърбия изцяло по магистрала

автор:Дума

visibility 758

/ брой: 171

НАП погва амбулантни търговци за укрити доходи

автор:Дума

visibility 713

/ брой: 171

Огромна разлика в доходите на българите

автор:Дума

visibility 737

/ брой: 171

Да се ограничи интернет за децата

автор:Дума

visibility 649

/ брой: 171

Голям пожар бушува на Пелопонес

автор:Дума

visibility 675

/ брой: 171

Германците взимат заеми за всекидневни разходи

автор:Дума

visibility 682

/ брой: 171

Накратко

автор:Дума

visibility 669

/ брой: 171

Признанието на Макрон

автор:Юри Михалков

visibility 684

/ брой: 171

Винаги с разум

visibility 642

/ брой: 171

Разбирате ли смисъла от училището?

visibility 661

/ брой: 171

Глас и съвест на епохата

автор:Дума

visibility 670

/ брой: 171

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ