06 Май 2024понеделник19:36 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Човешката топлота на Анна Томова-Синтова

Отново бурни овации за великата българска примадона

/ брой: 193

visibility 41

Магдалена Манолова

"Изкуството отваря сърцата на хората, пробужда вярата в светлото и истината. Когато съм на сцената, усещам този кръговрат - от сърце към сърце."
                          Анна Томова-Синтова


Да отваря сърцата на хората и да им дарява емоции и вяра, това прави вече повече от 45 години оперната дива Анна Томова-Синтова. В края на миналата и началото на тази година двете големи сцени - Берлинската щатсопер и Миланската Ла Скала аплодираха оперната дива.
"Анна Томова-Синтова бе посрещната с овациите на публиката, изправена на крака, и възторга на критиката при завръщането й в Берлинската щатсопера в ролята на Домна Ивановна Сабурова в новата продукция на Николай Римски-Корсаков "Царска годеница" под палката на Даниел Баренбойм в режисурата на Дмитри Черняков."
                   "Opernglas", 3.10.2013
"Анна Томова-Синтова се завърна в Ла Скала, където бе отново френетично аплодирана от публика и преса. Овациите на изправената на крака публика за великата примадона изразиха тяхното дълбоко възхищение от нейното портретиране образа на Сабурова в операта "Царска годеница" този март, 2014 г."
Някога Херберт фон Караян намира своето обяснение за магията Анна Томова: "Гласът на Анна, много характерен и красив, излъчва човешка топлота, която заразява публиката, партньорите и оркестъра..." Явно човешката топлота на великата примадона, вокалното и сценично майсторство възпламеняват и днес публиката.
"Примадоната със сърце, чистосърдечна и човечна, първокласна дама без преструвки", каквато я помни критиката в дългата й сценична кариера, потвърди как малката роля може да стане голяма. Защото само тогава, когато на сцената оживява героиня от плът и кръв, сътворена от майстор, тогава тя вълнува.
Възторжените отзиви говорят за това какво означава срещата с подобни явления в динамиката на забързаното ни време, изгубило много от ценностите, радвали ни в миналия век. Осмисля мисията на артиста-творец. Анна Томова събужда заспали емоции, разкрива дълбините на човешката природа с умението си да извайва героините си с багрите на своята душа и уникалната си индивидуалност. Ето как една от последните големи  вокални маестри разкрива великолепието на света на операта.
"Какво удоволствие е да видиш отново великата Анна Томова на оперната сцена... Гласът бе блестящ, а някои фрази превърнаха спектакъла в сензационно музикално събитие..."
              kulturshockblog, 25.10.2013
"Прекрасно бе да се види как берлинската публика възнагради Анна Томова с овации в ролята на Сабурова. Нейният уникален тембър и драматичен израз, резултат от 45-годишната кариера, бе голямото завръщане на оперната прима на Берлинската сцена."
                   "Opernglas", 3.10.2013

Голямото завръщане на българското сопрано превръща спектакъла в "сензационно музикално събитие". Означава и завръщането на една от иконите на Берлинската щатсопер. Театърът, в който започва голямата кариера на Анна Томова в далечната 1972 г., когато знаменитият Тео Адам открива в българското сопрано желаната Графиня в своята постановка на "Сватбата на Фигаро" от Моцарт. Възпитана в духа на италианската опера, тук тя приема предизвикателството на Моцарт и Рихард Щраус, на немската традиция, за да стане призната голяма тяхна интерпретаторка. Критиката възхвалява героините на Рихард Щраус, пресъздадени от българката. Според Родни Милнс Анна е "радост за нашето оперно време"... "медният блясък на сопраното на Томова, с разкошния нисък регистър и съблазнително пулсираща красота е истинско съкровище." Тя е призната като "ненадмината интерпретаторка на Рихард Щраус".
Тази  година световната общественост отбелязва 150 години от рождението на Рихард Щраус. Анна Томова е призната за "ненадмината интерпретаторка на Рихард Щраус". Тя записва с Херберт фон Караян финалния монолог на Графинята от операта "Капричио" (за първи път) и "Четирите последни песни" на Рихард Щраус. Този запис е отличен с много международни награди. "Четирите последни песни" се смятат за "запазена марка" на българското сопрано. "Една образцова интерпретация на двете творби" оставя певицата, според Караян, за света.
В дългата си кариера работи с най-големите диригенти и режисьори, в златните постановки от миналия век. Умението да преминава от стил в стил, да създава образи-образци я прави желана не само в голямата звукозаписна, но и в телевизионната индустрия. В този смисъл подчертавам факта, че тази постановка бе излъчена на живо по "Медзо". Гледах спектакъла, който в неговия съвременен прочит е интригуващ, въпреки че характерът на руската опера с нейните специфични особености доста се губи.
Критиките от спектакъла на двете големи сцени подчертават не само удивителния глас на Анна Томова, но и заслугата й за това, че нейната героиня се откроява в постановката по забележителен начин, носи нещо от славянския дух.
"Ролята на Сабурова е завръщането на Анна Томова като една от иконите на Берлинската щатсопер. Гласът й е все още удивителен и искрящ, все повече славянски, отколкото е бил някога. Просто възхитително е как интелигентно тя води и ползва, работи с вокалното си богатство. И още нещо важно, не бих казал, че режисьорът има толкова голяма заслуга в изграждането на образа, колкото е заслугата на личността на артиста-певец. Всъщност голямата личност на певицата-артистка е тази, която изгражда образа на героинята, това не е толкова заслуга на режисьора-постановчик."
                 "Opernwelt", ноември 2013
"Великата Анна Томова изпълва ролята на Сабурова с невероятно присъствие."
             "Die Deutsche Buehne", 4.10.2013
 "Анна Томова се завърна на мястото, където има своя огромен успех в 70-те и 80-те години, този път в ролята на жената на търговеца, Домна Ивановна Сабурова. Уникалният й и единствен тембър припомни незабравимата й Татяна на моменти, а що се отнася до сценичното й присъствие и харизма, те са неповторими.
                    "Operalounge", 7.10.2013
Миланската Ла Скала пази своя спомен за легендарната Анна Томова-Синтова. "Четирите последни песни" от Рихард Щраус са дебютът на певицата на миланската сцена в 1975 г.
Публиката аплодира своето ново откритие. Певицата е поканена да участва в турнето на Ла Скала в Япония през 1981 г. Пее в "Отело" с Пласидо Доминго, под палката на Карлос Клайбер. Успехът е последван от "Реквием" от Верди, заедно с Николай Гяуров и Абадо. Концертът се превръща в истински празник. Японската критика оценява гласа на Анна като "съвършен музикален инструмент".
Този успех е последван от сценичния дебют в Ла Скала. В 1982 г. сезонът се открива с "Лоенгрин" на Вагнер, постановка на Джорджо Стрелер, диригент Клаудио Абадо. Премиерата става събитие. Критиката възхвалява легендарната певица на Щраус, завладяла вече италианската публика и с Вагнер. Истинска "певческа аристократка", според критиците, Анна Томова е желан гост и на много италиански сцени.
С появата си в "Царска годеница" тя предизвика и италианската критика и публика.
"Легендарната Анна Томова-Синтов бе превъзходна в ролята на Сабурова. Тя бе енергична и уникалното й и красиво "фраседжо" (фразиране) бе от най-висока класа."
                  "Il Corriere della sera"
"Великата Анна Томова бе прикрасна и убедителна в ролята на Сабурова, с нейния извън времето красив глас и тембър и, разбира се, със силното сценично внушение. Това е истинска харизма!"
                           "La Repubblica"
Глас удивителен и искрящ, носещ топлотата на славянските гласове, уникален и единствен тембър, незабравимо присъствие и харизма... припомнят защо маестро Херберт фон Караян оценява Анна Томова като най-голямото дарование, което е срещал. За него българското сопрано е "сопраното с най-широкото амплоа", което познава. Неслучайно маестрото, с когото българската певица работи почти 20 години, предпочита уникалната певица в звукозаписната си империя, сбогува се с този свят с техния "Реквием" от Верди и "Кавалерът на Розата" от Рихард Щраус. Завещава на българското сопрано мисията да предаде техния опит на бъдещето.
Това прави Анна Томова в цял свят с майсторските си класове. Уроците си за сцената и живота тя предава и на младите у нас. След традиционните си майсторски класове в Залцбург очакваме маестра Синтова през октомври и в нашата Национална музикална академия.


Анна Томова-Синтова
Снимка Личен архив




Майсторски клас на Анна Томова-Синтова в НМА през 2012 г.
Снимки Василка Балевска


В "Царска годеница"

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 1886

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 1846

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 1656

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 1962

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 2147

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 1735

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 1799

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 2041

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 1795

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 1977

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ