Десетки производители се включиха в кампанията "Купувам българско"
/ брой: 288
Кампанията "Купувам българско" в подкрепа на производителите бе открита вчера в столицата от министъра на земеделието и храните Десислава Танева. Инициативата започна с изложение на различни видове хляб, погачи и торти.
Поводът за кампанията са проблемите на млекопроизводителите, възникнали след въвеждането на руското ембарго и нахлуването на българския пазар на вносни евтини, но некачествени млечни продукти.
1,5 млн. кисели млека в магазинната мрежа носят логото на кампанията "Купувам българско" като гаранция, че са произведени по българска рецепта и с българска закваска. До момента в кампанията са се включили 24 фирми от асоциациите на млекопреработвателите. Стикер с мотото ще има и върху хляб. Това е форма за поощрение на легалния бизнес и начин за постепенно ограничаване на сивия сектор, заяви председателят на Националния браншови съюз на хлебарите и сладкарите Марияна Кукушева.
Тя посочи, че вече 14 производители на хляб и сладкиши са се включили в кампанията, а от следващата седмица към тях ще се присъединят още 20 компании.
Идеята беше подета преди два месеца от БНТ 2 с цел потребителите да се ориентират към родната продукция, защитавайки я от вноса на чужди храни, припомни директорът на БНТ 2 Екатерина Генова.