06 Май 2024понеделник00:41 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

ЕК започва разследване на плана за помощ на БДЖ

/ брой: 257

автор:Дума

visibility 480

Задълбочено разследване на плана за помощ за преструктуриране на българската държавна железопътна компания - БДЖ е започнала Европейската комисия (ЕК), съобщиха от Брюксел.
Комисията има съмнения дали този план е подходящ, за да се възстанови дългосрочната жизнеспособност на компанията, и дали съдържа достатъчно мерки за гарантиране на собствения й принос към разходите за преструктуриране, както и мерки за компенсиране на нарушаването на конкуренцията, се посочва в съобщението на ЕК, предаде БТА.
Началото на задълбочено разследване позволява на заинтересованите трети страни да изпратят своите мнения за мерките, които са предмет на разследването. Това не предрешава неговия краен резултат, добавя комисията.
През май България уведоми ЕК за увеличение на капитала на БДЖ в размер на 550 млн. лева, което трябва да бъде предоставено на шест части в периода 2011-2016 година. Тази мярка следва да спомогне за преструктурирането на дружеството, което от няколко години е в затруднено финансово положение, а именно чрез изплащането на някои от неговите задължения.
Според представения от България план се очаква през 2012 г. да се възобнови жизнеспособността на компанията чрез увеличаване на капитала, въвеждане на мерки за намаляване на разходите, продажба или бракуване на част на подвижния състав, както и съкращаване на работната ръка. БДЖ осигурява 80 процента от вътрешния товарен транспорт и 100 процента от превоза на пътници, уточнява ЕК.
В края на миналата година комисията временно одобри публично финансиране от 249 млн. лева за БДЖ, тъй като неговото внезапно закриване би предизвикало големи смущения, както и за да даде възможност на България да представи план за преструктуриране. Помощта обаче не бе предоставена, отбелязва комисията, тъй като в плана липсват няколко елемента от съществено значение, като например дали БДЖ действително ще бъде жизнеспособно, ако съдържащите се прогнози по отношение на приходите се окажат прекалено оптимистични.
Освен това България не е предоставила доказателства, че приватизацията на дъщерното дружество на БДЖ за товарни превози ще бъде достатъчна, за да компенсира нарушаването на конкуренцията, или че това ще представлява подходящ принос на компанията към разходите за преструктурирането му, тъй като сроковете и резултатите са несигурни.
Отписването от държавата на дълговете, натрупани от БДЖ преди присъединяването на България към ЕС през януари 2007 г., може да е съвместимо с правилата на ЕС относно държавната помощ, но до момента София не е предоставила необходимите пояснения, позволяващи извършването на подходяща оценка, посочват още от Брюксел.
По-рано вчера мнозинството в парламента отхвърли предложение на опозицията за изслушване на транспортния министър Ивайло Московски за кризата с БДЖ.


Владимир Владимиров:

Железницата е изоставена от държавата
   
Класическа частна железница в Европа няма, каза Атанас Тонев, изпълнителен директор на "Прайм спед" АД, бивш генерален директор на БДЖ, на поредната кръгла маса за съдбата на БДЖ, която се проведе вчера, съобщи БТА.
Повече от 20 са моделите на устройство и структура на националните железници в 27-те европейски държави. Според Тонев е трябвало да се запази целостта на железницата, а не да се управлява на принципа "разделяй и владей" чрез разделянето й на БДЖ и НКЖИ. Сегашният модел на оздравяване на принципа на чистене на задължения не е работещ, смята той. Не може да продължава трупането на загуби, да липсват възможности за инвестиции и да не се вземат мерки, категоричен е дългогодишният железничар.
По думите му, не е нормално в бедна държава да имаме богата железница, но тежко и горко на този, който пропусне шансовете да я реформира, когато има някакъв ресурс и възможност за това, обобщи Тонев. Той изрази и личното си мнение, че стачка няма да има.
Според Владимир Владимиров, председател на Съвета на директорите на холдинга, изводът от дискусията е, че железницата е изоставена от държавата и че железница без пари не се прави. В условията на Европейския съюз няма как товарните превози да бъдат дотирани от държавата. Затова там реформата трябва да бъде извършена от самия мениджмънт, каза Владимиров. Той посочи още, че новото ръковоство е допринесло за по-високи приходи в размер на  4 млн. лева през октомври т. г. в сравнение със септември. Първата скоростна железница ще бъде София - Бургас, за София - Варна ще се търсят само скоростни отсечки по трасето, информира още Владимиров.

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 1679

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 1656

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 1495

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 1781

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 1940

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 1599

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 1625

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 1855

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 1624

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 1777

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ