18 Май 2024събота09:20 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Fiat планира дизелов битурбо V8 мотор

/ брой: 107

автор:Дума

visibility 2619

След дебюта на Maserati Ghibli с дизелов двигател V6, групата Fiat планира със собствени сили да разработи дизелов мотор V8 с двойно турбо, ако пазарът приеме добре новото дизелово мазерати.
Леките коли с доста повече на брой цилиндри се оказват в "обкръжение" и са по-скоро "измиращ" вид в екологично и икономично настроеното ни съвремие. Mercedes-Benz и BMW например вече забравиха какво означава дизелов мотор V8, Volkswagen не предлага повече Touareg с мотор V10, а Audi - всъдехода си Q7 с динозавърския V12. Следвайки световната мода, наречена "даунсайзинг" /намаляване на размера/, автопроизводителите вече полека се опитват да разкарат от двигателните си гами дори бензиновите мотори V8, да не говорим за дизелите.
Във Fiat явно мислят наопаки... за "ъпсайзинг" с намерението си за пускане на дизелов мотор V8 в случай на пазарен успех на спортния си седан Ghibli c дизелов мотор V6!
Новият италиански топ-дизелов агрегат ще има ходов обем 4 литра, ще развива съответно максимална мощност от 360 к.с. и максимален въртящ момент от 620 Нютонметра. Това означава, че новият V8 ще бъде с около 30% по-ефективен и с няколко процента по-як във въртящия момент от форсираният 275 к.с. и 600 Нютонметра дизелов V6 3.0 л.
В същото време икономичността на новата осмица е гарантирана заради високоточната система за многократно директно впръскване на горивото Multijet. Разходът на гориво на новия мотор се очаква на ниво от около 8 литра на 100 км път, като тази цифра ще варира в зависимост от модела автомобил, на който ще се монтира моторът.
За тези модели засега не се съобщава нищо, но е очевидно, че новият дизелов V8 преди всичко ще "кацне" в моторния отсек на флагманския седан на марката Maserati -  Quattroporte.
Ако всичко върви така, както са го замислили италианците, то първия нов лек автомобил на групата Fiat с дизелов мотор V8 навярно ще успеем да видим още през 2016-а година.

"Булгаргаз" съди "Газпром" за 400 млн. евро

автор:Дума

visibility 603

/ брой: 91

КЕВР: Евтиното парно ще доведе до по-скъп ток

автор:Дума

visibility 560

/ брой: 91

Изпитът за ловци поскъпва

автор:Дума

visibility 572

/ брой: 91

Състоянието на Фицо остава "много тежко"

автор:Дума

visibility 605

/ брой: 91

Нидерландия ще има дясно правителство

автор:Дума

visibility 552

/ брой: 91

Скъсаха Преспанския договор в Атина

автор:Дума

visibility 641

/ брой: 91

Извънредно положение в Нова Каледония

автор:Дума

visibility 573

/ брой: 91

5 куршума

автор:Таня Глухчева

visibility 659

/ брой: 91

Стъкмистика

автор:Мая Йовановска

visibility 583

/ брой: 91

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 491

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ