Хаос и мистерии
/ брой: 92
"Според мен тол системата за товарните автомобили няма да работи коректно." "Фирмата, разработила системата, има сериозна вина за случилото се. Тя е разработена от дъщерни фирми на австрийската "Капш". По-сериозната вина обаче е на държавата, АПИ и МРРБ, които практически не са водили процеса по правилния начин." "Тази система не е нищо особено. Един от много важните въпроси, на който няма отговор - колко е платено за нея. Убеден съм, че са платени стотици хиляди, а това е система, която се изгражда буквално за няколко месеца с доста по-малка инвестиция." "Ако една фирма иска да спечели обществена поръчка, тя трябва да даде съответния подкуп на съответното място. Тя няма никакъв стимул да завърши проекта качествено в срок, тъй като тя знае, че хората, които я контролират, са получили пари от нея и те имат стимул тази фирма да продължи да работи с тях. Това е една от причините системата с винетките да претърпи това фиаско."
Това са все думи на IT специалиста Иво Мирчев от началото на годината, които времето доказа. Пълен хаос цари в подготовката на тол системата за камиони, която трябва да влезе в действие от средата на август. Все още не са монтирани контролните рамки, няма яснота и карта на пътищата, по които камионите ще бъдат таксувани. Цената на километър също не е определена. Регионалният министър направи една среща с превозвачите, но до съгласие така и не се стигна. За сметка на това обаче има мистериозни индикации, че хаосът е създаден нарочно и цели отлагането на тол системата. Защото заложените приходи в бюджета от платеното преминаване по пътищата за 2019 г. са едва 200 млн. лв., докато премиерът Бойко Борисов обещаваше над 1 млрд. лв. годишно. Има и очевидна "абдикация" на държавата от нейните задължения. Затова тя свенливо преотстъпва на близка до властта фирма правото да събира такси. Иначе у нас корупция няма. Поне по думите на премиера.