Кадрови рокади в строителния контрол
Регионалният министър обеща промени и в АПИ
/ брой: 154
Служебният регионален министър Иван Шишков сменя началника на Дирекция национален строителен контрол (ДНСК). На мястото на инж. Лиляна Петрова застава арх. Деляна Панайотова, съобщават от ресорното ведомство. Справка в сайта на строителния контрол показва, че Панайотова е била заместник на Петрова.
Лиляна Петрова бе назначена на позицията от бившия регионален министър Гроздан Караджов. По време на управлението на Петрова ДНСК излезе със становище, в което се посочваше, че студеното рециклиране не е техника, използвана при основните ремонти. Това създаде допълнително напрежение между бившия министър Караджов и бившия премиер Кирил Петков, които вече спореха за законността на договорите на пътноподдържащите фирми, които са извършвали основни ремонти вместо текущи.
Деляна Панайотова е завършила Университета по архитектура, строителство и геодезия през 2003 г. Има почти 20-годишен стаж в сферата на инвестиционното проектиране в строителството, притежава и значителен опит в администрацията. Работила е в Направление "Архитектура и градоустройство" към Столична община. Била е главен архитект в община Хасково. Заемала е и длъжността началник на РДНСК Хасково и заместник-началник на ДНСК.
Вчера регионалният министър Иван Шишков каза, че е възможно да смени и ръководството на Агенция "Пътна инфраструктура".
Както е известно, последният скандал около АПИ бе свързан с доклада на Сметната палата за тол системата. Палатата откри серия от нарушения в договори за тол системата, която бившият премиер Бойко Борисов нарече "печатница за пари". "Печатницата" засега не осигурява обещаваните от ГЕРБ милиарди от пътни такси, но със сигурност коства много пари на българските данъкоплатци.
През декември 2020 г. тогавашното Народно събрание възложи на Сметната палата да провери обществените поръчки, възлагани от Агенция "Пътна инфраструктура" и най-вече допълнителния договор за 141 млн. лв., който бе сключен с консорциума "Капш", изградил тол системата.
Година и половина по-късно одитът на Сметната палата потвърди опасенията на експерти, политици и медии за незаконни и полузаконни действия.
През 2020 г. АПИ и "Капш" изненадващо подписаха допълнителен контракт, предвиждащ "надграждане" на току-що въведената в експлоатация е-система за пътните такси. Поръчката бе възложена директно, без конкурс, отново на "Капш", а на обществото бе обяснено, че българската тол система е толкова умна и модерна, че никой освен нейния създател не можел да доразвива уникалното ноу-хау. Одиторите на Сметната палата разобличават това твърдение като абсолютно несъстоятелно по простата причина, че според самия договор за тол системата от 2018 г. тя е проектирана и изградена със софтуер с отворен код, който заедно с цялата техническа документация е предаден на собственика - българската държава в лицето на пътната агенция.
Последвайте или харесайте в-к "ДУМА" във ФЕЙСБУК --> ТУК <--
Споделяйте нашите публикации.