18 Май 2024събота13:37 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Какво да правим на леда?

/ брой: 8

автор:Дума

visibility 3828

Въпреки че зимата досега ни пази от най-коварната си изненада – леда, не е ясно какво ни чака до края й. Затова трябва да сме готови и да знаем какво да правим, ако ни се наложи да караме на лед.
Основното е намаляването на скоростта при очакване на подобна опасност от нормалната с десетина километра и отпускане на повече разстояние до предния автомобил. Това ще ви спечели ценни секунди в случай на внезапна промяна на пътната обстановка.
Занасяне на колата може да се получи и при много ниска скорост, ако едно от колелата попадне в дупка, закачи препятствие или се натисне по погрешка спирачката. В такъв случай трябва веднага да се реагира за изравняване на траекторията с рязко завиване на волана по посока на занасянето и връщането му в изходното положение. Това се прави няколко пъти последователно, докато траекторията се изравни, а при предно предаване се подава и леко газ в маневрата.
На хлъзгав път забравете за спирачките и спирайте с мощта на двигателя (при колите с механична предавателна кутия) и не карайте по инерция.
При екстренно спиране в кола с ABS педалът се натиска максимално, а без неравномерно – натискане и отпускане по възможно най-бързия начин, недопускайки блокиране на колелата.  При съвременните коли тази операция извършва абеесът под командата на компютъра. Затова при сработването на ABS-а, възниква впечатление, че педалът вибрира под крака заради честотата на работа на системата от няколкостотин пъти в секунда.
Работата на системата позволява на шофьора да контролира колата в траектория и при натиснат докрай спирачен педал. Естествено, такова спиране е невъзможно да се изпълни от нормалния човешки крак, когато отсъства ABS, но след тренировка е възможно да се постигнат до пет натискания и отпускания на педала. 
Летният старт на зелен светофар трябва да се забрави, защото може да ви завърти колата или пък прекалено бързо да се намерите с някой от напречната улица, неуспял да се справи със спирачките си и тръгнал напред с вратите.
И, накрая, водачът усетил, че кара на заледено, трябва да има съответна психологична настройка, която може да се получи, изглеждайки няколко клипа от интернет на тема поведение в критична ситуация и с безопасна тренировка на широка и свободна от движение площ.
 

"Булгаргаз" съди "Газпром" за 400 млн. евро

автор:Дума

visibility 1035

/ брой: 91

КЕВР: Евтиното парно ще доведе до по-скъп ток

автор:Дума

visibility 978

/ брой: 91

Изпитът за ловци поскъпва

автор:Дума

visibility 1026

/ брой: 91

Състоянието на Фицо остава "много тежко"

автор:Дума

visibility 1095

/ брой: 91

Нидерландия ще има дясно правителство

автор:Дума

visibility 1016

/ брой: 91

Скъсаха Преспанския договор в Атина

автор:Дума

visibility 1129

/ брой: 91

Извънредно положение в Нова Каледония

автор:Дума

visibility 980

/ брой: 91

5 куршума

автор:Таня Глухчева

visibility 1190

/ брой: 91

Стъкмистика

автор:Мая Йовановска

visibility 1127

/ брой: 91

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 968

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ