19 Май 2024неделя20:00 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Камионите и автобусите - без екостикери

Автомобилният парк у нас е най-старият в Европа

/ брой: 34

автор:Дума

visibility 497

Екостикерите, които ще разделят превозните средства на екологични групи, ще се слагат само на леките и лекотоварните автомобили с обща маса до 3,5 тона, съобщи пред БТВ директорът на Изпълнителната агенция "Автомобилна администрация" Бойко Рановски. За камионите и автобусите няма да има ограничение на база замърсяване. Логиката е, че те рядко влизат в централните градски части, а нововъведението цели изчистване на въздуха именно там. Както е известно, след 12 юли при преминаване на технически преглед ще се мерят нивата на вредни емисии на автомобилите и на база резултатите те ще бъдат разпределени в пет екологични групи. С промени в Закона за чистотата на атмосферния въздух, които предстои парламентът да приеме на второ четене тази седмица, общините получават правото да спират достъпа на коли от най-ниските групи до определени части в градовете. Кметовете трябва да определят зоните, как ще се извършва контролът и какви ще са санкциите. Бойко Рановски уточни, че в момента всички автомобили попадат в определена екологична категория (отбелязвана като Евро 1, Евро 2 и така до Евро 6), но тя няма да има отношение към стикерите, като ще се разчита само на данните от измерването в пунктовете за преглед.

След проверката ще се получава стикер, който ще показва в коя екологична група е превозното средство, данните ще ги има и във вграден чип, който ще може да се чете от разстояние. Новият стикер ще е част от документите, получавани при прегледа, като очакванията са въвеждането му да не се отрази на цената на техническата проверка. Продажбите на нови автомобили в страните от ЕС спадат с 24% през януари, като достигат най-ниските нива, откакто се води статистика. В същото време в България тенденцията за плавно намаляване на средната възраст на превозните средства се обърна и вече 75% от тях са на повече от 15 години. По този показател страната е без конкуренция, показват данни на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа. 

Според тях свиването на пазара в България е колкото средното за европейския пазар - 24,1%, като са продадени 1769 автомобила. В почти всички европейски страни сделките са намалели в двуцифрени проценти. От големите пазари най-сериозен е ударът в Испания (-51,5%), следват Германия (-31,1%) и Италия (-14,0%). Швеция е единствената страна с ръст в продажбите, при това от 22,5%. Данните на "Пътна полиция" за регистрациите сочат намаляване на продажбите на нови автомобили с 20,29%, но за леките и лекотоварните (категории М1 и N1), като сделките са 2208, при 2770 година по-рано. Прави впечатление, че при лекотоварните коли нивата на продажбите се запазват, като през този януари е купен само един автомобил по-малко и те са 439.

От Асоциацията на автомобилните производители в България алармираха за обръщане на тенденцията за слабо подновяване на автопарка. По официални данни в края на 2020 г. средната възраст на автомобилите, които се движат по пътищата в страната, е над 19 години. Леките автомобили до 5 години са само 6%, а повече от 70% от автомобилите са над 15 г.

"Булгаргаз" съди "Газпром" за 400 млн. евро

автор:Дума

visibility 1416

/ брой: 91

КЕВР: Евтиното парно ще доведе до по-скъп ток

автор:Дума

visibility 1363

/ брой: 91

Изпитът за ловци поскъпва

автор:Дума

visibility 1387

/ брой: 91

Състоянието на Фицо остава "много тежко"

автор:Дума

visibility 1510

/ брой: 91

Нидерландия ще има дясно правителство

автор:Дума

visibility 1434

/ брой: 91

Скъсаха Преспанския договор в Атина

автор:Дума

visibility 1529

/ брой: 91

Извънредно положение в Нова Каледония

автор:Дума

visibility 1336

/ брой: 91

5 куршума

автор:Таня Глухчева

visibility 1640

/ брой: 91

Стъкмистика

автор:Мая Йовановска

visibility 1616

/ брой: 91

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 1533

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ