19 Май 2024неделя01:57 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Камионите и автобусите ще плащат за само 3 хил. км пътища

Тол таксите ще са между 3 и 20 ст. на километър

/ брой: 35

автор:Дума

visibility 987

Тол системата, чрез която ще се таксуват камионите и автобусите на база изминато разстояние, ще обхваща едва 3115 км от общо 20 000 км пътища в България. Това реши правителството вчера на редовното си заседание. От съобщението става ясно, че преминаването на превозните средства над 3,5 тона ще бъде платено за 803 км автомагистрали и 2312 км пътища първи клас.

Цените на тол такси да бъдат намалени, а обхватът на платените пътища да бъде редуциран се разбраха след среща с премиера Борисов превозвачите миналия месец. Та бе направена след заплаха от бранша за национална стачка. Така от обхвата на тол системата отпаднаха близо 3 хил. км пътища втори клас, които бяха включени в платеното преминаване. Редукцията е на половината от одобрените от правителството в края на миналата година 6050 км платени пътища. Първоначално държавата даже искаше платени да са 10 800 км, но ги намали под натиска на превозвачите. В решението е записано, че от обхвата на системата са извадени "участъци в лошо експлоатационно състояние". 

За 2935 км пътища втори клас ставката ще е нулева. Те обаче остават в обхвата на тол системата, тъй като по тях преминават не по-малко от 600 тежкотоварни автомобила дневно. 

На днешното заседанието са приети и самите тол такси, които ще бъдат заплащани от тежкотоварни превозни средства с тегло над 3,5 т. Те ще са между 3 и 20 ст. на километър, в зависимост от емисионния клас на превозното средство, товароносимостта му, броя на осите, местата за сядане и класа на пътя. И тук има лека промяна в посока поевтиняване за камионите и автобусите с най-висок екостандарт и запазване на тарифите за най-замърсяващите. Пътните превозни средства с алтернативни горива ще плащат 50% от таксата за евро 6.

"Булгаргаз" съди "Газпром" за 400 млн. евро

автор:Дума

visibility 1133

/ брой: 91

КЕВР: Евтиното парно ще доведе до по-скъп ток

автор:Дума

visibility 1079

/ брой: 91

Изпитът за ловци поскъпва

автор:Дума

visibility 1108

/ брой: 91

Състоянието на Фицо остава "много тежко"

автор:Дума

visibility 1215

/ брой: 91

Нидерландия ще има дясно правителство

автор:Дума

visibility 1134

/ брой: 91

Скъсаха Преспанския договор в Атина

автор:Дума

visibility 1249

/ брой: 91

Извънредно положение в Нова Каледония

автор:Дума

visibility 1082

/ брой: 91

5 куршума

автор:Таня Глухчева

visibility 1299

/ брой: 91

Стъкмистика

автор:Мая Йовановска

visibility 1243

/ брой: 91

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 1187

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ