КНСБ иска обяснение от Дянков за спряната субсидия за БДЖ
/ брой: 181
Трябва да се създаде не кризисен, а по-скоро антикризисен щаб, защото БДЖ вече преживя подобни мерки в края на миналата година. Това каза пред БНР Петър Бунев, председател на синдиката на железничарите към КНСБ. Железниците трябва да представят днес допълнителни реформи и инициативи пред финансовия министър Симеон Дянков. Създава се и кризисен щаб.
Вицепремиерът спря субсидията, миналата година спря и заема от Световната банка, с който БДЖ може да излезе от състоянието, в което се намира, заяви Бунев. Вместо към това се премина към съкращения, намаляване на разходите, и сега вече е наистина краят, смята синдикалистът. Според него Симеон Дянков трябва да даде обяснение каква е причината за спирането на субсидията. Трябва да се потърси отговорност и да се види дали наистина БДЖ не е можело да плати заема.
Ако по-малко говорехме за приватизацията на "Товарни превози" и повече я бяхме направили, част от проблемите на БДЖ щяха да бъдат решени. Това пък каза бившият министър на транспорта от НДСВ Николай Василев пред БНР вчера.
БДЖ излезе на печалба през втората половина на 2004 г., каза Василев. По думите му закупените през 2004 г. 50 мотриси "Сименс" са били доказателство за нивото на доверие на чуждестранните кредитори в българските железници. Сделката е била сключена без финансовата помощ на държавата или Министерството на финансите.
Според него пред БДЖ има две възможности - държавата да продължи да ги субсидира или дружеството да се фалира и да се създаде ново, в което да се апортират част от активите, като кредиторите също биха имали интерес от този процес.