Кой определя цените?
/ брой: 194
От таксиметровия бранш обявиха, че с 20 стотинки трябва да се повиши цената на тарифата за километър в София. С аргумента, че това не се е случвало от пет години. Вярно е, официално цената отдавна не е повишавана, беше същата и при 1,20 лв. за литър бензин. Но е вярно и друго, че някои от години си возят на двойна, че и повече от двойна цена.
Може да направите проста проверка, като се повозите за разстояние, на което знаете размера и след това разделите поисканата от шофьора сума, на обявената върху стъклото тарифа. Ще ви учуди факта, колко разтеглива е София. С това комай гражданите на столицата са наясно и даже са свикнали. Но защото не е виновен тоя, дето яде питката, а оня, дето му я дава, трябва да попитам: дали шофьорите са единствените заподозрени в тая каша?
В страната има около 40 хиляди таксиджии, от които около 6-7 хиляди са в София. Защото голяма част от тях висят с хиляди левове лизинг за колата, а трябва децата им поне да се хранят, не могат да си позволят да плащат осигуровки. По оценки на бранша 35 хиляди са без здравна осигуровка, няма да имат право и на пенсия. Та тия хора не смеят да повишат официалната тарифа, макар за това да имат основания. И така всички - и потребители, и таксиджии, се оказахме в един общ капан. Къде обаче в тая каша е държавата, след като именно тя чрез Автомобилна администрация трябва да контролира? Или въобще я няма (което не ми се вярва), или с нейното мълчаливо съгласие години наред цените се определят от сивата икономика.