КЗП забрани нелоялна практика на "Теленор"
/ брой: 17
Комисията за защита на потребителите (КЗП) забрани на "Теленор България" ЕАД нелоялна практика, с която подвежда възрастните хора да подписват нови срочни договори за нови продукти, без те да разбират, че правят това, какви услуги ще им се предоставят по тези договори и колко ще плащат за тях.
В комисията са постъпили множество жалби на потребители във връзка с този проблем срещу "Глобул", чийто правоприемник е "Теленор България" ЕАД, съобщиха от КЗП.
Проверките са установили, че търговецът умишлено използва уязвимостта на хората от т.нар. "трета възраст". Когато възрастните потребители посетят офисите на телекома да заплатят месечните си такси, консултантите успяват да ги уговорят за промени при предоставянето на услугите, като ги уверяват, че това ще доведе до намаляване на таксите им. Едва при получаването на месечните сметки потребителите разбират, че са обвързани с нови срочни договори, често при по-неизгодни за тях условия.
Тази практика се реализира чрез редица некоректни и съзнателни действия от страна на търговеца.
Очевиден е компромисът с етичните принципи, тъй като търговецът е наясно, че договорът може да бъде разтрогнат само по съдебен ред и разчита на доверчивостта на възрастните хора и на това, че не разполагат със средства за водене на съдебни дела, се казва в съобщението на КЗП.