Метрото се разпада
За течове в тунелите, рушаща се мазилка и неравности по релсите в първия лъч на подземната железница сигнализира общинският съветник от БСП Георги Кадиев
/ брой: 220
За проблеми с първия метродиаметър в София предупреди вчера общинският съветник от БСП Георги Кадиев. В социалната мрежа фейсбук той публикува няколко обезпокоителни снимки, които повдигат въпроси за качеството и сигурността на метрото. Те показват проблеми в инфраструктурата на първия лъч на метрото, течове в тунелите, лед и рушаща се мазилка. Личат и редица неравности по самите релси на метрото. Снимките са направени между станциите "Г. М. Димитров" и "Интерпред" от служители на "Метрополитен" АД през последната една година.
Важно е да знаем дали тези проблеми са разрешени, каква е причината за тях едва няколко години след пускането на метрото, заявява Кадиев. Той пита и дали има опасност за пътуващите предвид авариите и неколкократното спиране на движението по първия метродиаметър миналата година. Не мога да направя експертиза дали това е опасно или не, но настоявам за отговор от страна на "Метрополитен" за състоянието на тунелите две години след пускането в експлоатация на участък от първия лъч, каза още червеният общинар.
Директорът на метрото Стоян Братоев коментира в отговор, че в посочения участък нямало тунели.
Братоев твърди, че всяка нощ се правят проверки на състоянието на подземната инфраструктура и там, където има проблеми, те се отстраняват незабавно. Според Братоев става дума за стари снимки, а проблемните релси били подменени. Той беше категоричен, че софийското метро се поддържа и проблемите се решават навременно.
ДУМА припомня, че само преди дни при първия голям есенен дъжд подлезът на метростанцията на НДК откъм бул. "Витоша" се наводни, протече и таванът на спирката на "Джеймс Баучър", възникнаха течове и на новата станция "Сердика". Тогава шефът на "Метрополитен" и почетен гражданин на София заяви, че столичното метро ще протича при всеки дъжд още една година, докато улегне конструкцията му. Този период бил нужен, за да се напасне съоръжението и било възможно да има още течове от фугите. Това се случвало навсякъде по света и нямало нищо общо с качеството на строителството.
Eксперти припомнят, че подземни железници се строят по света от края на 19-ти век, някои от които под реки и дори под океани, но нито една от тях не е протичала.