19 Май 2024неделя17:02 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

На въздуха хвърчилото

/ брой: 160

автор:Альона Нейкова

visibility 1409

Вече няколко години швейцарците правят пари от въздуха. Буквално. Продават бутилки с чисто газообразно вещество от Алпите на азиатци, забравили какво е да живееш без смог. А според всеизвестни икономически постулати, щом има търсене, логично е бизнесът да върви с пълна сила.

И всеки може тихо да завижда на някои предприемчиви жители на планинската държава. Или да се тюхка, че не се е сетил пръв да реализира нещо подобно. Или пък да жали китайците, че им се налага да си плащат, за да дишат нещо свежо, а не изгорели индустриални и автомобилни газове. Но се намери "представляваща превозвачите организация", която реши да направи на резил бизнеса с въздуха. Що пари и човешки ресурси са хвърлили хората, най-напред за да заподозрат, проучат, изчислят, пресметнат и провъзгласят, че по време на транспортирането му се произвежда бая повече въглероден двуокис в сравнение с онова, което вдишват онеправданите поданици на Поднебесната империя.

И докато населението и на други подобни държави, лишено от всекидневната привилегия да не усеща с белите си дробове все по-осезаемата екологична катастрофа, заплашваща Земята, се чуди как да спести средства, за да плати за вносен въздух, "борците" с вредни за околната среда начини за доставка явно умуват как да привлекат вниманието с номинации за антинагради.

Защото друго не могат да направят. Тъй като няма как за превоз на разстояние от няколко хиляди километра да се използват рационално обявените за по-по-най-еко съвременни електрически автомобили. А какъвто и друг транспорт да се употреби за целта, все ще може да се набеди, че е немилостив откъм произвежданите вредни газове. И хвърчило да пуснат да пренася глътка свежест, пак ще има недоволни.

Затова, вместо някои абсурдно да се занимават с бизнеса на чистия въздух, най-добре е да се насочат към чистотата на собствената съвест.

"Булгаргаз" съди "Газпром" за 400 млн. евро

автор:Дума

visibility 1352

/ брой: 91

КЕВР: Евтиното парно ще доведе до по-скъп ток

автор:Дума

visibility 1295

/ брой: 91

Изпитът за ловци поскъпва

автор:Дума

visibility 1324

/ брой: 91

Състоянието на Фицо остава "много тежко"

автор:Дума

visibility 1443

/ брой: 91

Нидерландия ще има дясно правителство

автор:Дума

visibility 1359

/ брой: 91

Скъсаха Преспанския договор в Атина

автор:Дума

visibility 1464

/ брой: 91

Извънредно положение в Нова Каледония

автор:Дума

visibility 1287

/ брой: 91

5 куршума

автор:Таня Глухчева

visibility 1559

/ брой: 91

Стъкмистика

автор:Мая Йовановска

visibility 1538

/ брой: 91

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 1479

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ