Наливат милиони заради грешките в електронните поръчки
/ брой: 78
Поправката на непрекъснато даващата грешки Централизирана автоматизирана информационна система "Електронни обществени поръчки" ще струва на данъкоплатците над 5,3 млн. лв. Това е почти толкова, колкото беше дадено за създаването на самата система, която трябваше да внесе публичност и прозрачност, но към момента се получава по-скоро обратния ефект. Допълнителните средства се отпускат официално за надграждане на системата, а решението за тях бе взето вчера от правителството. Електронните обществени поръчки бяха пуснати официално през юни 2020 г. и предизвикаха трудности при използването им, както и жалби от страна възложителите на поръчките и на кандидатстващите по тях. Причината беше в чести грешки от различно естество -например, грешки при търсенето, невъзможност за въвеждане на данни.
От Агенцията за обществените поръчки , която поддържа системата, признаха че има проблем, но се оправдаха, че системата все още е на етап разработване. Сега по-малко от година след нейния старт се оказва, че са нужни още 5 357 000 лв. за "надграждането" на съществуващата архитектура на системата за електронни обществени поръчки. България закъсня с пускането на електронните обществени поръчки, което е европейско изискване. Системата беше разработена по европейски проект финансиран от оперативна програма "Добро управление" за близо 7 млн. лв.