19 Май 2024неделя04:10 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Намалената субсидия за БДЖ може да доведе до спиране на влакове и блокиране на заплати

/ брой: 296

автор:Дума

visibility 99

За БДЖ ще е необходимо да има преходен период заради намаляването на субсидията за компанията за следващата година. Това заяви изпълнителният директор на "Холдинг БДЖ" ЕАД Владимир Владимиров.
Този преходен период е необходим, за да може системата да се адаптира към зададената субсидия от 140 млн. "Ако няма такъв преходен период, това ще се отрази много тежко на БДЖ, тъй като дружеството няма да има средства за покриване дори на оперативните разходи и ще бъдем принудени да спираме влакове. Но дори и да спрем влакове, персоналът ще остане и разходите ще се запазят на същото ниво, ще имаме 40 млн. лв. по-малко приходи. Това означава, че няма да можем или да плащаме заплати, или горива, или инфраструктурните такси към Националната компания "Железопътна инфраструктура", което ще създаде изключително голямо напрежение и ще увеличи задлъжнялостта на дружеството", обясни Владимиров.
По думите му, общата сума на задълженията на БДЖ към днешна дата е 567 млн. лв., от които 370 млн. са задължения към банките. Владимиров посочи, че останалите задължения са към доставчици и към Националната компания "Железопътна инфраструктура". Дълговете са натрупани от предходни периоди, като този процес започва от 2002 година. Хубаво е, че в резултат от усилията и на БДЖ, и на държавните институции към днешна дата задълженията са чувствително намалели, допълва шефът на БДЖ.
"Няма как да имаме конкурентоспособна железница, без да има инвестиции в нея. Това може да се случи само ако железниците са национален приоритет", каза още Владимиров.

"Булгаргаз" съди "Газпром" за 400 млн. евро

автор:Дума

visibility 1133

/ брой: 91

КЕВР: Евтиното парно ще доведе до по-скъп ток

автор:Дума

visibility 1079

/ брой: 91

Изпитът за ловци поскъпва

автор:Дума

visibility 1108

/ брой: 91

Състоянието на Фицо остава "много тежко"

автор:Дума

visibility 1215

/ брой: 91

Нидерландия ще има дясно правителство

автор:Дума

visibility 1134

/ брой: 91

Скъсаха Преспанския договор в Атина

автор:Дума

visibility 1249

/ брой: 91

Извънредно положение в Нова Каледония

автор:Дума

visibility 1082

/ брой: 91

5 куршума

автор:Таня Глухчева

visibility 1299

/ брой: 91

Стъкмистика

автор:Мая Йовановска

visibility 1243

/ брой: 91

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 1187

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ