Намалената субсидия за БДЖ може да доведе до спиране на влакове и блокиране на заплати
/ брой: 296
За БДЖ ще е необходимо да има преходен период заради намаляването на субсидията за компанията за следващата година. Това заяви изпълнителният директор на "Холдинг БДЖ" ЕАД Владимир Владимиров.
Този преходен период е необходим, за да може системата да се адаптира към зададената субсидия от 140 млн. "Ако няма такъв преходен период, това ще се отрази много тежко на БДЖ, тъй като дружеството няма да има средства за покриване дори на оперативните разходи и ще бъдем принудени да спираме влакове. Но дори и да спрем влакове, персоналът ще остане и разходите ще се запазят на същото ниво, ще имаме 40 млн. лв. по-малко приходи. Това означава, че няма да можем или да плащаме заплати, или горива, или инфраструктурните такси към Националната компания "Железопътна инфраструктура", което ще създаде изключително голямо напрежение и ще увеличи задлъжнялостта на дружеството", обясни Владимиров.
По думите му, общата сума на задълженията на БДЖ към днешна дата е 567 млн. лв., от които 370 млн. са задължения към банките. Владимиров посочи, че останалите задължения са към доставчици и към Националната компания "Железопътна инфраструктура". Дълговете са натрупани от предходни периоди, като този процес започва от 2002 година. Хубаво е, че в резултат от усилията и на БДЖ, и на държавните институции към днешна дата задълженията са чувствително намалели, допълва шефът на БДЖ.
"Няма как да имаме конкурентоспособна железница, без да има инвестиции в нея. Това може да се случи само ако железниците са национален приоритет", каза още Владимиров.