18 Май 2024събота17:50 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Петър Ценков:

Натрупахме необходимия опит за "Рали Дакар"!

/ брой: 1

автор:Дума

visibility 46

Мони Георгиев


В Лима в събота стартира най-голямата автомобилна надпревара в света - "Рали Дакар". В автомобилния клас България ще бъде представена от "Ралирейд.БГ", включващ пилота Петър Ценков с навигатор Иван Маринов. Шофьорът ще застане зад волана на Opel Antara RR, след като в предните 2 сезона имаше успешни участия в надпреварата с ATV. За последно двамата участваха в престижните международни състезания "Silk Way Rally", Русия и "Рали Мароко", а вчера отпътуваха за Перу.

- Доволен ли сте от участието и постигнатите резултати  в "Рали Мароко"?
- Като цяло - да, знаете, завършихме на 11-о място в клас Т1.1 при автомобилите и на 21-во в генералното класиране. Направихме спирания, имахме важно наказание от 3 минути, което ни попречи. Е, можеше и малко по-добре да се представим, но най-ценен е опитът, който събрахме от изявите си.

- Имахте ли достатъчно време за подготовка за това състезание?
- Не, само 3 седмици, а това е изключително малко.

- "Silk Way Rally" и "Рали Мароко" дойдоха месеци преди "Рали Дакар". Помогнаха ли ви за най-важната надпревара?
- Трасето в Русия е известно като "Малкият Дакар", тъй като също е съставено от дълги прави участъци, които са много тежки, провежда се в пустинята, а част от хората, които са го подготвили, са сред тези, които организират и най-престижната надпревара в света. Такива състезания помагат пилотите да се адаптират възможно най-добре към техниката.
- Готови ли са за най-голямото предизвикателство екипът и оборудването ви?
- Да, направихме добри тренировки. Придобихме много увереност от трасето в Африка. Трябваше да карам без задна скорост. Хубавото е, че нямаме проблеми с навигацията. Разчитам на отлично подготвен екип - механиците са Христо Николов, Теодор Николов, Радослав Кръстев, като основната задача на тримата е да се грижат колата да е в кондиция. Направихме подобрения по автомобила. Има и специален камион Mercedes 6х6.

- С какво се отличава еволюцията на колата?
- Сложихме по-големи радиатори, по-мощни вентилатори, направихме пълна ревизия на окачването, което се оказа, че е в трагично състояние. Поддръжката на такъв автомобил е доста скъпа. Да не говорим, че по стар български обичай имаше забавяне на части, които бяхме поръчали. Ако трябва да обобщя - най-сериозните промени са с системите за охлаждане и окачване.

- Има ли промени в трасето в сравнение с предходното рали "Дакар"?
- Да, трасето засега не е пределно ясно. Има каране в обратната посока още в началото. Ще бъде ужасно трудно още на старта. Времето за адаптация е нулево. Ще има и повече специални етапи.

- Може ли климатът да ви поднесе неприятна изненада?
Общо взето - не. Трябва да погледнем пак прогнозите, но там времето е доста по-топло от България, все пак говорим за пустинни области. Очаквам температури между 14 и 29 градуса. Това, което може да ни изненада, са бурите.

- Какви цели си поставяте за това състезание?
- На първо място, искаме да завършим. Това, което не си пожелавам, разбира се, е автомобилът да се обездвижи. Ние взехме много резервни части и не би трябвало да се стигне дотам. Суеверни сме, винаги желаем повече, но само за един момент всичко може да приключи.

- Предразположена ли е държавата да помага за развитието на този спорт и лесно ли се намират спонсори?
- Да, държавата ни помогна чрез Министерството на физическото възпитание и спорта и Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията. Намерихме и редица спонсори, някои от които се включиха в последния момент.

- С какво промени автомобилният спорт живота ви?
- Много хубав и точен въпрос! Той ме промени доста! Занимаваме се с бизнес, но го правя само за да преживявам. В спорта обаче не всичко е бизнес! Учи те на мобилизация, състезанията са голямо приключение. Тук трябва и воля, и физическа сила, и бизнес, и връзки с медиите и обществеността, разбира се.

- Какви физически тренировки провеждате?
- Фитнес и бягане. Ходя в залата по 2 дни в седмицата, но е хубаво поне по 3, за съжаление нямам време. Физическата подготовка е задължителна. Заради натоварения график дори от няколко седмици не съм тренирал за съжаление...

- С какво щяхте да се занимавате, ако не бяхте пилот?
(Замисля се): - С нищо (следва усмивка).

*Роден е на 21 май 1963 г. в София
*Завършва Френската гимназия, а след това Техническия университет и УНСС
*Женен, има четирима сина
*Първият българин, завършил рали "Дакар"
*Постига световен рекорд, като изминава 1000 км за 24 часа по навигация в "24 часа на Атина"

"Булгаргаз" съди "Газпром" за 400 млн. евро

автор:Дума

visibility 1085

/ брой: 91

КЕВР: Евтиното парно ще доведе до по-скъп ток

автор:Дума

visibility 1025

/ брой: 91

Изпитът за ловци поскъпва

автор:Дума

visibility 1069

/ брой: 91

Състоянието на Фицо остава "много тежко"

автор:Дума

visibility 1151

/ брой: 91

Нидерландия ще има дясно правителство

автор:Дума

visibility 1079

/ брой: 91

Скъсаха Преспанския договор в Атина

автор:Дума

visibility 1191

/ брой: 91

Извънредно положение в Нова Каледония

автор:Дума

visibility 1032

/ брой: 91

5 куршума

автор:Таня Глухчева

visibility 1246

/ брой: 91

Стъкмистика

автор:Мая Йовановска

visibility 1183

/ брой: 91

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 1028

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ