20 Май 2024понеделник12:38 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Аля Милушева:

Най-важното е да откриеш собствения си стил

Само тези, които не са се занимавали с мода, мислят, че това е много лесно, смята известната ни дизайнерка

/ брой: 18

автор:Дума

visibility 1665

Александра Милушева е известна българска модна дизайнерка. Завършила и работила в Лос Анджелис, тя успешно налага световната висша мода у нас с марка "Astella". С изискан стил, забележителен конструктивен критерий и подчертано креативно мислене, Аля Милушева повишава стандартите за идеи и качеството на българската модна общественост. Моделите на дизайнерката са за официални, тематични, сценични и сватбени събития, за хора със силно изразена индивидуалност и класа. Избрана е за официален дизайнер на "Мис България 2006", пак тогава е номинирана за "Жена на годината" в категория "Мода" от сп. "Грация", печели титлата "Мисис България 2007", създателка е на тоалетите за главните женски персонажи в постановката "Ах, този джаз!"



- Когато хората чуят вашето име, го асоциират най-вече с елегантна и стилна мода. Но коя всъщност е Аля Милушева?
- О, това е много труден въпрос! Аз съм дизайнер, майка на две прекрасни деца, също и много романтична жена. Сигурно мога да изброя още хиляди неща, но тези като че ли са най-важните и определящи.
- А как стана така, че решихте да се занимавате с мода?
- Това е нещо, за което доста дълго съм мечтала. Италия е мястото, където се влюбих в модата, именно там разбрах, че искам да стана дизайнер. Това се случи, когато бях в трети клас, значи още на около 9-годишна възраст. И оттогава започнах да мечтая за мода, да правя красиви дрехи, влюбих се именно в рокли. Така че тази ми страст явно остана за доста дълго време.
- Дрехите, които създавате, са изключително красиви и много елегантни. Но като че ли не са направени за обикновените хора...
- Всъщност от близо две години ние успоредно правим две модни линии дрехи. Едните наистина са много пищни, изискват наличието на определени характерни събития, за да бъдат носени. Разбира се, това може да е сватба, бал, рожден ден, годишнина, някакъв друг празник и какво ли още не. А другият тип облекла са предназначени за динамичната жена - тази, която работи, има сериозна професия, но в същото време иска да бъде елегантна или малко по-различна и дори екстравагантна. И всъщност много голяма част от нашите клиенти са хора, които предпочитат да носят сака, панталони, палта, ризи... Общо взето, няма дреха, която да не сме правили. Но и всекидневната мода може да ни накара да се чувстваме красиви и елегантни.
- Какво, според вас, трябва да направят хората, за да изглеждат модерно? Непременно ли трябва да разполагат с много пари, за да го постигнат?
- О, не. Смятам, че в днешно време това въобще не е необходимо. Да, разбира се, има облекла, които са доста скъпи - заради материята, аксесоарите или марката, които вдигат стойността им и ги правят изключително ценни във финансово отношение. Но на пазара съществуват хиляди марки, които целенасочено правят именно такъв тип мода - много съвременна, но на ниска цена. В България подобно нещо няма как да се постигне, защото, въпреки че си въобразяваме, че имаме евтина работна ръка, това изобщо вече не е така. Което, от една страна, е хубаво, разбира се. Но, от друга, за да се облече красиво една жена, добре е да знае как иска да изглежда, да има самочувствие и да не се притеснява, че трябва да се съобразява с това какво хората очакват от нея. Тя трябва да изглежда модерно спрямо нейните собствени изисквания. И всъщност това може би е най-важното - да откриеш свой личен стил, да намериш онази дреха, която наистина те влече и те представя като личност. Необходимо е да има емоция между човека и облеклото. Не всеки обаче може да го усети...
- Има ли имена от световната мода, които са повлияли върху формирането ви като дизайнерка?
- Възхищавам се от доста известни дизайнери - по много и различни причини. На някои - за това как правят бизнес в модната индустрия, на други - за маркетинговата им кампания, на трети - как комбинират цветове и платове... И да, всички тези хора може би по някакъв начин ме вдъхновяват. Но няма конкретна личност в света на модата, за която да кажа: "Бих искала да съм този човек."
- Задължително ли е човек да бъде богат, за да стане дизайнер, или първо трябва да пробие, за да дойдат парите и клиентите?
- Модата е изключително сложен бизнес. Само тези, които не са се занимавали с дизайн, мислят, че това е много лесно. Тази работа е изключително сложна. И дори има доста скандални интервюта на Пако Рабан, в които той демонстрира доста особеното си отношение към модата и парите, изкарвани в този бранш. А това е изключително траен и сложен бизнес, нещо много деликатно и трудно. Смятам, че ако човек наистина не обича много модата, не бива изобщо да се захваща. Защото парите в бранша се изкарват невероятно трудно. Работата, която трябва да се свърши, е изключително много. Но въпросът дали трябва да си богат в началото на дизайнерската кариера или не, няма еднозначен отговор. И в двата случая, мисля, че е трудно. Но наистина е много важно човек да има очи, да са отворени към света, да бъде богат като личност, за да може да види красотата не само в дрехите, но и в природата, в това, което ни заобикаля - в живота като цяло. Тогава всички тези неща ще могат да се пресъздадат и в дрехите. Без това няма как да се занимаваш с мода.
- Казват, че когато човек превърне своето хоби в професия, тогава е истински щастлив. От тази гледна точка вие чувствате ли се щастлива?
- Аз наистина съм щастлива жена, но от много гледни точки. Когато имаш две прекрасни деца, когато правиш това, за което мечтаеш, когато имаш човека до себе си, който те подкрепя, когато се радваш на хубаво семейство, тогава се чувстваш истински удовлетворен. Да, аз съм много заета, но щастлива жена.
- Остават ли ви сили да отделяте достатъчно време на децата си? Все пак освен талантлив дизайнер, сте и млада майка.
- Старая се да успявам да прекарвам колкото може повече време със сина ми Борис, който е на 2 години, и с дъщеря ми Ванеса - тя е на 4 и половина. Обаче страшно малко внимание понякога отделям на мен самата.
- Усетихте ли глобалната икономическа криза, засегна ли тя модния бранш и вашата марка в частност?
- От момента, в който "Astella atelier" се появи през 2005 г., ние се развиваме и то с много бързи темпове. Когато дойде кризата, те, разбира се, намаляха, но марката ни не спря да се движи напред, въпреки че не толкова динамично, колкото ни се иска или както бе в началото. Имаше и един доста притеснителен момент, когато едно лято хората бяха много предпазливи в отношението си към модата. Защото колкото и да искаш да притежаваш някаква дреха, все пак можеш и без нея, нали? Но, от друга страна, кризата ни докара и много клиенти. При нас дойдоха доста хора с възможности, които преди кризата никога нямаше да се доверят на българска фирма. Те бяха наплашени от световната криза. Но решиха да опитат при родни дизайнери, видяха, че ние можем да правим нещата така, както това става навън, и по никакъв начин не отстъпваме на чуждите моделиери и производители по качество, платове и изработка. Така че може да се каже, че донякъде и спечелихме от тази криза. Да, времената са трудни, необходима е малко повече работа, трябва по-често да си на мястото си, да имаш достатъчно идеи и да бъдеш по-гъвкав. Надяваме се кризата да отмине по-бързо. Но все пак тези, които оцеляват в трудни условия, са най-работливите и най-успешните. И ние се надяваме да бъдем сред тях.
- Какъв е екипът, с който работите? Предпочитате да се доверите на опитните или залагате на младите хора?
- Екипът ни е страхотен, хората са не само уникални, но и модерно мислещи! Работим предимно с момичета, тъй като в България няма много мъже, които да се занимават с мода. Те са на различна възраст, но смятам, че професионализмът и опитът не зависят само от годините. Това са уникални хора, на които наистина се доверявам всеки ден, за всяко нещо, защото те работят с много любов, което е изключително важно. Опитваме се да поддържаме креативна атмосфера, за да бъдем истинска модна компания. В този бранш всичко често се променя, трябва всеки ден да бъдеш различен и да имаш готовност изцяло да преобърнеш всичко и да започнеш наново, без да си налагаш някакви ограничения и да се страхуваш да вземеш нещо дори от миналото.
- Може да се каже, че въпреки младостта си сте утвърдена и разпознаваема дизайнерка в България. А опитвали ли сте да пробиете в чужбина?
- Това е задължително. Всъщност пробивът на чужди пазари е най-голямата ни цел, тъй като България е малка страна. Да, много е приятно да правиш мода тук, но не е достатъчно. Така че ние всеки ден работим много сериозно с чужди фирми върху стабилното ни излизане на външни пазари. И без значение е дали това ще бъде в Азия, откъдето имаме изключително голям интерес, някъде на Запад или в Европа. Работим там с малки дизайнерски ателиета, които вземат наши модели. Но все още не сме постигнали голямото излизане в чужбина, на което се надяваме и очакваме да ни се случи.

Не трябва да има поскъпване на тока

автор:Дума

visibility 198

/ брой: 92

Социалистите откриха предизборния си фронт офис в Пловдив

автор:Дума

visibility 172

/ брой: 92

Енергетиката катастрофира при ГЕРБ и ПП-ДБ

автор:Дума

visibility 175

/ брой: 92

"Булгаргаз" продава капацитета си в турските терминали

автор:Дума

visibility 179

/ брой: 92

Харчим най-много за храна и жилище

автор:Дума

visibility 177

/ брой: 92

Майдан в Грузия?

автор:Дума

visibility 171

/ брой: 92

Косово подобрява социалното подпомагане

автор:Дума

visibility 170

/ брой: 92

Накратко

автор:Дума

visibility 141

/ брой: 92

Порои и наводнения в Западна Европа

автор:Дума

visibility 175

/ брой: 92

Странни статистики

автор:Евгени Гаврилов

visibility 165

/ брой: 92

Не разпилявайте гласа си

автор:Дума

visibility 199

/ брой: 92

Проповедниците на лъжата

автор:Александър Симов

visibility 161

/ брой: 92

Не харесвам привилегиите на политиците

автор:Дума

visibility 200

/ брой: 92

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ