29 Март 2024петък10:20 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Не е само гаф

/ брой: 14

автор:Деси Велева

visibility 701

Този път гафът с метрото не е само гаф. Дори не е само дежурният ремонт на ремонта. Случаят със спрения и налагащ спешна аварийна работа участък между две станции е реален риск за живота на много хора. Пропадане, надигане, протичане и прочие нехарактерни за един тунел процеси са зловещ сигнал за конкретна заплаха, който трябва да предизвика адекватна ответна реакция. Само че у нас не става точно така. Ден след случката нещата са толкова мъгляви, колкото и един час след нея. Никой не знае какво точно е станало и каква е причината. Или просто някой успешно скрива истината. А това е ясен знак за мащабността и сериозността на проблема. 

И пак си идваме на думата - възможно ли е у нас да се направи качествено строителство или реконструкция, които да не налагат скорошен ремонт? Или това все още е само блян? Можем ли да осигурим изпълнител, който да си свърши работата по всички правила, или го избираме по други критерии с ясното съзнание, че гаранцията за дейността му трябва да е достатъчно дълга. Защото се наслушахме на оправдания, че грешката ще се оправя за сметка на изпълнителя, а възложителят - в случая Столичната община, ще излезе душевно чист и финансово стабилен от ситуацията. 

Тук не става дума и само за пари. Говорим за опасни тенденции, подлагащи на риск хиляди пътници, които всеки ден влизат под земята с убеждението, че им е гарантирана сигурността. Вместо това те разбират, че защитата им е отнета от нечие престъпно нехайство, а спокойствието им - от неконтролиран произвол. 

Дали не е по-добре общината да не бърза да обявява нова поръчка за разширение на метрото и да се бие в гърдите какъв мощен строител е, а вместо това да започне да гарантира, че действащото метро ще работи безопасно?

Без паспортна проверка за пътуващи от и за шенгенски държави

автор:Дума

visibility 496

/ брой: 59

Светофарите с различни сигнали за посоките

автор:Дума

visibility 509

/ брой: 59

Върнаха 48 млн. лв. от аванса за правителствения комплекс

автор:Дума

visibility 464

/ брой: 59

Протест в Унгария срещу корупцията

автор:Дума

visibility 553

/ брой: 59

Педро Санчес против независимост на Каталуня

автор:Дума

visibility 472

/ брой: 59

Израел ликвидирал командир №3 на Хамас

автор:Дума

visibility 465

/ брой: 59

Накратко

автор:Дума

visibility 422

/ брой: 59

Рецепта за катастрофа

автор:Дума

visibility 603

/ брой: 59

Пътят надолу*

автор:Валерия Велева

visibility 540

/ брой: 59

Цялата соросоидна сган - вън!

visibility 546

/ брой: 59

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ