14 Юли 2025понеделник06:24 ч.

Не ме моли, а ме убеди!

/ брой: 77

автор:Светлана Велева

visibility 803

Българският туризъм е изправен пред голяма криза заради очаквания драстичен спад на туристи, алармират от няколко седмици браншовици.
След техните вопли да изберем българското и Бойко Борисов призова "всички български граждани да останат в България да почиват, за да спасят родния туризъм". Председателят на браншовата организация Благой Рагин дори се възмути: "Имаме перфектни комплекси. Който иска тишина, може да отиде в Шкорпиловци, стига с тази Гърция! Ние правим такава антиреклама на България, че ми иде да си скъсам ризата!"
Вчера пък министърът на туризма Николина Ангелкова съобщи, че се обсъжда въвеждането на доброволен "етикет за качество", който да се дава на хотели и заведения, които надвишават нормативните изисквания. Така щели да стимулират собствениците, които полагат допълнителни усилия за повишаване на качеството, а потребителите ще се ориентират по-добре на туристическия пазар.
Да плачеш ли, да се смееш ли. Израз на безсилие, на непрофесионализъм или крайна неадекватност са тези реакции?
Първо, българските хотели и заведения си имат категоризация за качество. Тя е задължителна и е установена в Закона за туризма. Прави се именно на база качеството на услугите, материалната база и в съответствие с минималните задължителни изисквания, посочени в наредба. Всякакви екстри и надвишаване на нормативните изисквания, подобряване на качеството на услугата, се оценява с по-висока категоризация, т.е. с повече звезди. Та как точно Ангелкова ще дава етикети за качество, не става ясно.
Молбата да почиваме в България е също толкова убедителна, както и етикети за качество на четиризвезден хотел. Не заради молбата на продавача купувате телевизор, а заради неговото качество и убедителна презентация. Нещо, с което много български курорти не могат да се похвалят. Така, че господин Рагин, не си късайте ризата, а вдигнете качеството на предлаганите услуги. С крещене, молитви и оплакване няма да стане. Защото когато туристът отиде на Българското Черноморие, той иска да се върне здрав и доволен. Болшинството курорти продължават да изливат фекални води в морето и стотици туристи се връщат с обриви и инфекции. Туристът също така очаква, като се храни, да не получава стомашно натравяне и разстройство, и да тича по лекари, чиито услуги там са пъти по-скъпи. На нас ни омръзна всяка година да пишем за детски групи натровени по лагери с долнокачествена храна. Омръзна ни също така, като отидем в скъп морски или планински курорт, привличащ чужденци, да се държат с нас като с хора второ качество, докато чужденците получават привилегировано отношение. И всичко това ни се поднася на двойни цени спрямо курорти в съседни страни, където освен по-евтина услуга, получаваме и по-добро качество, освен отношение. И не се връщаме болни. Е, поработете върху това, подобрете качеството и станете конкурентоспособни на чуждите курорти. И тогава, без да молите българите, те сами ще се редят да идват при вас, както това се случва и сега, където има качествено обслужване на адекватна цена.

Засилват контрола върху ЕРП-та

автор:Дума

visibility 6278

/ брой: 126

Нови правила при "Гражданска отговорност"

автор:Дума

visibility 4301

/ брой: 126

Горски служители блокираха пътя при Кресна

автор:Дума

visibility 4970

/ брой: 126

Еврокомисията оцеля

автор:Дума

visibility 5859

/ брой: 126

Мащабни горски пожари на Балканите

автор:Дума

visibility 4296

/ брой: 126

САЩ изпратиха оръжия за Украйна

автор:Дума

visibility 4369

/ брой: 126

Тупик

visibility 5941

/ брой: 126

Измамите предстоят

visibility 5209

/ брой: 126

Европестене от разум

автор:Юри Михалков

visibility 6125

/ брой: 126

Копнеж по нови неща

visibility 6065

/ брой: 126

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ