25 Юли 2025петък01:51 ч.

Не ме моли, а ме убеди!

/ брой: 77

автор:Светлана Велева

visibility 813

Българският туризъм е изправен пред голяма криза заради очаквания драстичен спад на туристи, алармират от няколко седмици браншовици.
След техните вопли да изберем българското и Бойко Борисов призова "всички български граждани да останат в България да почиват, за да спасят родния туризъм". Председателят на браншовата организация Благой Рагин дори се възмути: "Имаме перфектни комплекси. Който иска тишина, може да отиде в Шкорпиловци, стига с тази Гърция! Ние правим такава антиреклама на България, че ми иде да си скъсам ризата!"
Вчера пък министърът на туризма Николина Ангелкова съобщи, че се обсъжда въвеждането на доброволен "етикет за качество", който да се дава на хотели и заведения, които надвишават нормативните изисквания. Така щели да стимулират собствениците, които полагат допълнителни усилия за повишаване на качеството, а потребителите ще се ориентират по-добре на туристическия пазар.
Да плачеш ли, да се смееш ли. Израз на безсилие, на непрофесионализъм или крайна неадекватност са тези реакции?
Първо, българските хотели и заведения си имат категоризация за качество. Тя е задължителна и е установена в Закона за туризма. Прави се именно на база качеството на услугите, материалната база и в съответствие с минималните задължителни изисквания, посочени в наредба. Всякакви екстри и надвишаване на нормативните изисквания, подобряване на качеството на услугата, се оценява с по-висока категоризация, т.е. с повече звезди. Та как точно Ангелкова ще дава етикети за качество, не става ясно.
Молбата да почиваме в България е също толкова убедителна, както и етикети за качество на четиризвезден хотел. Не заради молбата на продавача купувате телевизор, а заради неговото качество и убедителна презентация. Нещо, с което много български курорти не могат да се похвалят. Така, че господин Рагин, не си късайте ризата, а вдигнете качеството на предлаганите услуги. С крещене, молитви и оплакване няма да стане. Защото когато туристът отиде на Българското Черноморие, той иска да се върне здрав и доволен. Болшинството курорти продължават да изливат фекални води в морето и стотици туристи се връщат с обриви и инфекции. Туристът също така очаква, като се храни, да не получава стомашно натравяне и разстройство, и да тича по лекари, чиито услуги там са пъти по-скъпи. На нас ни омръзна всяка година да пишем за детски групи натровени по лагери с долнокачествена храна. Омръзна ни също така, като отидем в скъп морски или планински курорт, привличащ чужденци, да се държат с нас като с хора второ качество, докато чужденците получават привилегировано отношение. И всичко това ни се поднася на двойни цени спрямо курорти в съседни страни, където освен по-евтина услуга, получаваме и по-добро качество, освен отношение. И не се връщаме болни. Е, поработете върху това, подобрете качеството и станете конкурентоспособни на чуждите курорти. И тогава, без да молите българите, те сами ще се редят да идват при вас, както това се случва и сега, където има качествено обслужване на адекватна цена.

250 000 работници не стигат в икономиката

автор:Дума

visibility 525

/ брой: 135

Оттеглиха решението за държавните магазини

автор:Дума

visibility 497

/ брой: 135

Такситата с двойно обозначени цени от 31 октомври

автор:Дума

visibility 461

/ брой: 135

Бизнесът иска повече търговски служби в Китай и Германия

автор:Дума

visibility 470

/ брой: 135

Балканите горят от жега и нехайство

автор:Дума

visibility 492

/ брой: 135

Захарова цитира Библията срещу отменен концерт

автор:Дума

visibility 501

/ брой: 135

Кишинев иска в ЕС заедно с Киев

автор:Дума

visibility 486

/ брой: 135

Недостиг

автор:Аида Паникян

visibility 459

/ брой: 135

За пожарите и доброволците

visibility 467

/ брой: 135

Вредният Зеленски

автор:Юри Михалков

visibility 520

/ брой: 135

Вътре сме! Или за детайлите в сянка

автор:Гарабед Минасян

visibility 502

/ брой: 135

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ