23 Юли 2025сряда20:42 ч.

Не ме моли, а ме убеди!

/ брой: 77

автор:Светлана Велева

visibility 810

Българският туризъм е изправен пред голяма криза заради очаквания драстичен спад на туристи, алармират от няколко седмици браншовици.
След техните вопли да изберем българското и Бойко Борисов призова "всички български граждани да останат в България да почиват, за да спасят родния туризъм". Председателят на браншовата организация Благой Рагин дори се възмути: "Имаме перфектни комплекси. Който иска тишина, може да отиде в Шкорпиловци, стига с тази Гърция! Ние правим такава антиреклама на България, че ми иде да си скъсам ризата!"
Вчера пък министърът на туризма Николина Ангелкова съобщи, че се обсъжда въвеждането на доброволен "етикет за качество", който да се дава на хотели и заведения, които надвишават нормативните изисквания. Така щели да стимулират собствениците, които полагат допълнителни усилия за повишаване на качеството, а потребителите ще се ориентират по-добре на туристическия пазар.
Да плачеш ли, да се смееш ли. Израз на безсилие, на непрофесионализъм или крайна неадекватност са тези реакции?
Първо, българските хотели и заведения си имат категоризация за качество. Тя е задължителна и е установена в Закона за туризма. Прави се именно на база качеството на услугите, материалната база и в съответствие с минималните задължителни изисквания, посочени в наредба. Всякакви екстри и надвишаване на нормативните изисквания, подобряване на качеството на услугата, се оценява с по-висока категоризация, т.е. с повече звезди. Та как точно Ангелкова ще дава етикети за качество, не става ясно.
Молбата да почиваме в България е също толкова убедителна, както и етикети за качество на четиризвезден хотел. Не заради молбата на продавача купувате телевизор, а заради неговото качество и убедителна презентация. Нещо, с което много български курорти не могат да се похвалят. Така, че господин Рагин, не си късайте ризата, а вдигнете качеството на предлаганите услуги. С крещене, молитви и оплакване няма да стане. Защото когато туристът отиде на Българското Черноморие, той иска да се върне здрав и доволен. Болшинството курорти продължават да изливат фекални води в морето и стотици туристи се връщат с обриви и инфекции. Туристът също така очаква, като се храни, да не получава стомашно натравяне и разстройство, и да тича по лекари, чиито услуги там са пъти по-скъпи. На нас ни омръзна всяка година да пишем за детски групи натровени по лагери с долнокачествена храна. Омръзна ни също така, като отидем в скъп морски или планински курорт, привличащ чужденци, да се държат с нас като с хора второ качество, докато чужденците получават привилегировано отношение. И всичко това ни се поднася на двойни цени спрямо курорти в съседни страни, където освен по-евтина услуга, получаваме и по-добро качество, освен отношение. И не се връщаме болни. Е, поработете върху това, подобрете качеството и станете конкурентоспособни на чуждите курорти. И тогава, без да молите българите, те сами ще се редят да идват при вас, както това се случва и сега, където има качествено обслужване на адекватна цена.

Замразяват цените до края на 2026 г.

автор:Дума

visibility 536

/ брой: 134

България с най-нисък дълг спрямо БВП в ЕС

автор:Дума

visibility 493

/ брой: 134

Телефонни измамници искат пари от името на БНБ

автор:Дума

visibility 525

/ брой: 134

В Гърция: Строг контрол върху таксите за банкомати

автор:Дума

visibility 519

/ брой: 134

Мицкоски предлага пет потребителски кошници

автор:Дума

visibility 518

/ брой: 134

28 страни осъдиха Израел за избиванията в Газа

автор:Дума

visibility 538

/ брой: 134

Накратко

автор:Дума

visibility 529

/ брой: 134

Истинската заплаха

автор:Александър Симов

visibility 553

/ брой: 134

Когато камбаните замлъкнат

автор:Камелия Базова

visibility 550

/ брой: 134

Ботев и Вапцаров

visibility 532

/ брой: 134

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ