05 Май 2024неделя09:46 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

НКЖИ представи юбилейно издание "60 години Дунав мост"

/ брой: 233

автор:Мая Йовановска

visibility 61

Юбилейно издание "60 години Дунав мост Русе - Гюргево" представи вчера в Клуба на железничаря в София инж. Иван Гогев, ръководител на отдела за поддържане, диагностика и експлоатация на железния път в НКЖИ. Той е и ръководител на авторският колектив, осъществил изданието, който е изцяло от служители на НКЖИ. Другите автори са инж. Светла Иванова, инж. Пламен Ценов и инж. Ивайло Баиров. Изданието е осъществено с подкрепата на НКЖИ, Националното сдружение "Общество на инженерите по железен път" и Сдружението "Клуб на железничаря".
"Това съоръжение още много десетилетия ще служи надеждно и с присъствието си на това място ще продължи да предизвиква у времето ако не страх, то поне постоянно раздразнение. Мостът, построен между 1952 и 1954 г., вече е ярка страница от вълнуващата история на дунавското мостостроене, чието начало е заложено в древния Рим", е написано в епилога на изданието.
Инж. Гогев направи презентация на тема: "Преди Дунав мост и след това", която е залегнала в основата на изданието. "В онези години за Източния блок това е бил обект с изключително геополитическо и стратегическо значение. Продължителността на строителството е само две години и три месеца. Мостът между Русе и Гюргево наистина е едно от най-големите съоръжения в долното течение на Дунав - дължината му е 2224 м. След 1952 г. съоръжението е качествено ново ниво на транспортното строителство у нас. Създава се цяла школа за строителни кадри, с голям принос в развитието на страната, а около него израстват много значими обекти на железопътната, пътната и сградната инфраструктура", разказа ижн. Гогев.
 

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 1427

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 1394

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 1255

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 1448

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 1668

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 1391

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 1375

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 1604

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 1403

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 1538

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ