НСИ: Една четвърт от българите не са ползвали интернет
/ брой: 236
Всеки четвърти (24,5%) никога не е използвал глобалната мрежа, показва анкета на НСИ сред хора на 16-74 години. Българите най-често влизат в интернет за комуникация, като 57,5% извършват телефонни или видео разговори, а 52,9% участват в социални мрежи.
Мъжете слушат музика онлайн повече от жените, съответно 31,9% и 27,6 на сто. Жените са по-активни в търсенето на информация за здравето -37,8% при 22,7 на сто за господата.
Онлайн през последните 12 месеца са пазарували 21,7% от анкетираните. Най-активни при покупките в интернет са хората на 25-34 години с дял 40,4%, докато само 2,1% от населението на 65-74 г. прави поръчки по интернет. Жените пазаруват онлайн повече от мъжете - съответно 22,7% и 20,6 на сто.
Пазарувалите по интернет купуват най-често: дрехи и спортни артикули - 76,4%; стоки за дома – 35,3%; хотелски резервации и туристически пакети - 20,7%; храни, напитки и стоки за всекидневна употреба - 16,9%.
Повечето онлайн потребителите са пазарували от търговци от България (88,1%), но немалко са купували и от други страни от ЕС (41,8%) или от държави извън него - 19,1%.
Над една трета (35,7%) от интернет потребителите никога не са пазарували онлайн.
Всяка втора фирма има онлайн сайт, показват още данните на НСИ. 33% от компаниите използват социални медии като фейсбук, за да разширят своето присъствие в интернет.