17 Май 2024петък22:21 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Нулев ефект

/ брой: 200

автор:Евгени Гаврилов

visibility 899

В момента практическата част от шофьорските курсове се свежда само до каране в градска среда, като не е задължително тя да бъде с интензивно автомобилно движение. Няма полигони, няма междуградско и нощно кормуване, няма паркиране. Ефектът от продължилите повече от две години дискусии, спорове и скандали около обучението на кандидат-шофьорите е нулев. Качеството на обучение е пределно ниско, но за сметка на това шофьорските курсове не спират да поскъпват.

Времето минава бързо, но различните страни в този процес са много далеч от единно мнение и конкретни текстове за промяна на нормативната уредба. През 2015 г. тогавашният министър на транспорта Ивайло Московски настояваше сегашният Закон за движение по пътищата да се раздели на три - за движение по пътищата, за водачите и за пътните превозни средства. Това бе направено и точно преди година и половина, след обществено обсъждане, проектите бяха внесени в парламента. Изведнъж сегашният министър Росен Желязков смени курса и се обяви за изцяло нов Закон за движение по пътищата. Убеждението на кабинета било, че трябва да се върви към консолидация, а не към фрагментация на законодателството. Ще се пише и пътна карта за безопасността по пътищата.

Някой едва ли вече си спомня, че съществува и специална Държавна агенция по пътна безопасност, създадена след катастрофата край Своге, отнела живота на 20 души. Намеренията бяха тя да контролира контролиращите - т.е. ведомствата, които имат отношение към пътната безопасност и също са с контролни функции. Общо за пътната безопасност отговарят 12 ведомства. Тя се оказа поредната безполезна структура, която само харчи бюджетни пари, без това да има някакъв ефект.

Всеки дърпа чергата към себе си. Като резултат само за първите девет месеца на годината у нас са регистрирани 20 947 пътно-транспортни произшествия, при които 337 души са загинали, а ранените са 5446. Коментарът е излишен.

"Булгаргаз" съди "Газпром" за 400 млн. евро

автор:Дума

visibility 603

/ брой: 91

КЕВР: Евтиното парно ще доведе до по-скъп ток

автор:Дума

visibility 560

/ брой: 91

Изпитът за ловци поскъпва

автор:Дума

visibility 572

/ брой: 91

Състоянието на Фицо остава "много тежко"

автор:Дума

visibility 605

/ брой: 91

Нидерландия ще има дясно правителство

автор:Дума

visibility 552

/ брой: 91

Скъсаха Преспанския договор в Атина

автор:Дума

visibility 641

/ брой: 91

Извънредно положение в Нова Каледония

автор:Дума

visibility 573

/ брой: 91

5 куршума

автор:Таня Глухчева

visibility 659

/ брой: 91

Стъкмистика

автор:Мая Йовановска

visibility 583

/ брой: 91

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 491

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ