Омбудсманът иска компенсации за топлата вода
"Топлофикация София" е готова да пусне парното, ако времето стане студено
/ брой: 189
Омбудсманът Диана Ковачева изпрати препоръки до председателя на Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) Иван Иванов и до изпълнителния директор на "Топлофикация София" Александър Александров, в които настоява да бъдат определени справедливи компенсации за всеки битов клиент, който е бил лишен от топла вода по-дълго от първоначално обявения срок за ремонт на топлопреносните съоръжения. Препоръките на омбудсмана са отправени във връзка с постъпилите жалби от жители на кв. "Драгалевци" за безпрецедентно продължителното спиране на топлоснабдителната услуга. Общественият защитник припомня, че в началото на юни на сайта на КЕВР беше публикувана информация, според която енергийният регулатор е изискал от ръководството на "Топлофикация София" ЕАД в 3-дневен срок да предостави изчерпателна писмена информация по обявения график за извършване на планови ремонти и строително-монтажни работи през неотоплителните месеци. Дружеството е следвало да посочи конкретни данни за броя на засегнатите абонатни станции и на засегнатите клиенти. Резултатите от предприетите от КЕВР действия за съжаление не станаха известни на обществото, отбелязва омбудсманът и настоява в 14-дневен срок председателят на комисията да прецени възможностите топлофикационното дружество да изплати справедливи компенсации на засегнатите граждани за всеки ден закъснение на ремонтите спрямо първоначалните срокове.
Междувременно от "Топлофикация София" официално обявиха, че имат готовност да започнат пускането на парното в столицата при условие, че вметето застудее и три последователни дни бъдат отчетени температури под 12 градуса. При желание на клиентите парното може да бъде пуснато в отделна сграда преди общото включване в града. За целта в най-близкия Център за обслужване на клиентите е необходимо да бъде представено заявление и подписано решение от Общото събрание на етажната собственост за по-ранното включване.
"По-малко от 1% са жалбите на нашите потребители по отношение на изравнителните сметки. Надяваме се до няколко дни топлинните счетоводители да ни предоставят окончателните изравнителни сметки и да кажем, че със сметките за септември ще приключим изравнителния период", коментира пред БНТ говорителят на дружеството Елизабет Павлова. Според нея дори до един апартамент в сградата да не е осигурен достъп при отчитането, се налага преизчисляване на всички изравнителни сметки в сградата. В средата на септември Министерството на енергетиката започна извънредна проверка на "Топлофикация София" и на шест топлинни счетоводители заради многобройните оплаквания за надписани изравнителни сметки.