Онлайн търговията у нас с ръст от 8,83%
/ брой: 24
С 8,83% е нараснала онлайн търговията в България през миналата година на годишна база. Общо за последните пет години годишният ръст на този дигитален сегмент в нашата страна е между 21% и 35%, показва проучване на Българската Е-комерс Асоциация (БЕА).Прогнозите сочат, че до три-четири години търговията ще стане предимно мобилна. Допитването сред потребителите показва, че проучванията за покупка в повечето случаи започват през телефона, независимо дали поръчката се прави онлайн, или от физическия магазин на търговеца. Изводът е, че търговията в близко бъдеще ще се слее - няма да има граница между физическа и онлайн търговия, а връзката ще я правят мобилните устройства. Междувременно става ясно, че според годишния доклад на E-commerce Europe, обемът на B2C (бизнес към краен потребител) електронната търговия на продукти и услуги в България през 2020 г. е надхвърлил 1,9 милиарда лева. Очакванията за 2021 г. са тя да отбележи двуцифрен ръст на годишна база.
От информацията на БЕА се разбира, че 60% от българите предпочитат наложения платеж като най-предпочитан методи за разплащане при онлайн покупки. На второ място се нареждат кредитните и дебитни карти с 32%, а на трето - банковите разплащания с 8%. За сравнение, през 2018 г. същите показатели са били съответно 70%, 20% и 5%. По данни на БЕА през миналата година 75% от населението на България разполага с достъп до интернет, като за сравнение през 2019 г. този показател е бил 71%.