22 Август 2025петък11:15 ч.

Отново отложиха въвеждането на ТОЛ системата

автор:Дума

visibility 1540

Управляващите за пореден път отложиха въвеждането на ТОЛ системата. Депутатите приеха на първо четене промени в Закона за пътищата.
С тях реалното стартиране на системата се отлага за 1 март 2020 година, а преди това тя ще работи, но няма да се събират такси. Обяснението на зам.-министъра по регионалното развитие Николай Нанков е, че така "няма да внесем сътресение в транспортния бранш".
 С текстовете се премахва задължението АПИ да организира разпространението на бордови устройства и директно отчитане на ползвателите на платената пътна мрежа. Тези дейности ще бъдат изцяло прехвърлени върху търговците. В промените пише още, че действието на реално таксуване с тол такса ще бъде отложено до постигане на сигурност, че системата е в пълна готовност.
От 1 март 2020 година ще се стартира тол таксуването на пътните превозни средства с обща допустима техническа маса над 3,5 тона. До датата на обнародването на това решение на Министерски съвет, съответно до 29 февруари 2020 г. пътните превозни средства с обща допустима техническа маса над 3,5 тона ще заплащат винетна такса.
С остри критики срещу поредните промени около ТОЛ системата излязоха от БСП.
ГЕРБ казват, че новата ТОЛ система е пътят на реформата, но това е пример как не трябва да се прави, как не трябва да се въвежда нова система, коментира от трибуната зам.-председателят на ПГ на БСП Георги Свиленски. Управляващите показват как се губи доверие в обществото, бизнеса и хората, които трябва да спазват законите, категоричен бе социалистът.
Държавата ще загуби над 300 млн. лева до старта на ТОЛ системата, обяви от своя страна секретарят на ПГ на БСП Димитър Данчев. Той припомни, че през 2017-та премиерът Бойко Борисов е заплашил, че държавата сама ще построи ТОЛ системата, ако не успее най-накрая да връчи поръчката за изграждането й. Социалистът обясни, че според депутати от ГЕРБ системата събирала от глоби 30 хил. лева на ден, а според зам.-министър Николай Нанков всеки ден, в който не работи системата, държава губи 1,5 милиона лева. Кой носи отговорността за тези пари от пропуснати ползи, попита той.
Системата за въвеждане на ТОЛ системата е като системата на управление на държавата, добави Дора Янкова от левицата. Според нея въвеждането на ТОЛ системата като техническа инфраструктура е добре изградена. По думите й системата е свързана с очакване за справедливи приходи за държавата, за да се модернизира държавната пътна инфраструктура. За голямо съжаление, управляващите, в 4 годишния период откакто тя се въвежда, не бяха искрени с българските граждани и с превозвачите за допълнителните финансови тежести, обясни тя. Дора Янкова предупреди, че ще има поскъпване на транспорта за граждани и за преминаването на вътрешни товари. Но от тежкотоварните превози, които преминават през държавата, ще загубим стотици милиони.

Пускат конкурса за пътническите жп превози в страната

автор:Дума

visibility 819

/ брой: 155

Министър Иван Иванов инспектира магистрала "Европа"

автор:Дума

visibility 769

/ брой: 155

Три четвърти от българите усещат покачване на цените

автор:Дума

visibility 760

/ брой: 155

Масов мор за пъстървите в развъдниците

автор:Дума

visibility 763

/ брой: 155

Румънските студенти протестират

автор:Дума

visibility 777

/ брой: 155

Цените на храните в Гърция растат

автор:Дума

visibility 790

/ брой: 155

Малък хърватски остров гони туристи

автор:Дума

visibility 735

/ брой: 155

Унгария и Словакия отново получават петрол

автор:Дума

visibility 722

/ брой: 155

Отчуждаване

автор:Боян Бойчев

visibility 811

/ брой: 155

Мляскане с очи

автор:Александър Симов

visibility 822

/ брой: 155

Коварният враг на Украйна - собственото й ръководство

visibility 819

/ брой: 155

За гордостта от българското знаме

visibility 767

/ брой: 155

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ