Пациентска организация и полиция заедно срещу корупцията в здравеопазването
/ брой: 22
Националната пациентска организация и Главна дирекция "Национална полиция" ще си сътрудничат с цел осъществяването на ефективна борба с корупцията и злоупотребите в сферата на здравеопазването чрез платформата за пациентска удовлетвореност "Здравен отзив". ГДНП се нарежда сред многото други институции, с които НПО работи за подобряване качеството на предоставяното медицинско обслужване, в това число и в защита правата на българските пациенти при неправомерно поискани средства за лечение.
Сътрудничеството между НПО и ГДНП посредством "Здравен отзив" ще се осъществи чрез възможността постъпващи през портала пациентски сигнали за корупция директно да бъдат препращани към Дирекцията, която ще предприема действия по компетентност.
Платформата "Здравен отзив" дава възможност на пациентите да подават сигнали във връзка различни неуредици (санитарно-хигиенни условия, неетично отношение, нерегламентирани плащания, дискриминация и прочее) и да споделят цялостния си опит от българската здравна система. В същото време дейността на комисия "Здравеопазване" към ГДНП е насочена към противодействие на престъпления в сферата на здравеопазването.
Порталът за пациентска удовлетвореност "Здравен отзив" бе официално представен през октомври м.г. на семинар за журналисти на тема "Достъп до качествени здравни грижи и пациентската удовлетвореност: предизвикателства, перспективи и добри практики", организиран от Националната пациентска организация и проведен в Стара Загора.