Пета поредна победа на "Тойота" в "24-те часа на Льо Ман"
/ брой: 113
Японският производител "Toйота" завоюва пета поредна победа в 90-ото издание на легендарната надпревара "24-те часа на Льо Ман" след ново контролирано каране на пистата "Сарт".
Единственият проблем за японската машина дойде приблизително 7 часа преди финала, когато автомобилът с №7 се прибра в бокса с проблем в хибридната система. Така миналогодишните победители Хосе Мария Лопес, Майк Конуей и Камуи Кобаяши загубиха повече от обиколка, което ги лиши и от шанса да повторят своя успех.
Екипажът с №8 (Брендън Хартли, Себастиен Буеми и новобранецът в японския екип Рио Хиракава), който потегли от полпозишън, нямаше проблеми и стигна до победата. Така Тойота №8 записа четвърта победа в последните 5 години, като единствен швейцарецът Буеми - бивш пилот във Формула 1, има принос за всяка от тях.
През 2018 и 2019 г. той си партнира с Фернандо Алонсо и Казуки Накаджима, докато преди две години испанецът, двукратен шампион във Формула 1, бе заменен от новозеландеца Хартли, който постигна трета победа в "24-те часа на Льо Ман" след 2020-а и 2017 г., когато триумфира с екипа на Порше заедно с Ърл Бамбър и Тимо Бернхард. Хиракава записа първи успех на "Льо Ман" в третото си участие и първо в топ класа - Hypercar.
Тройката допълни №709 - прототип на Гликенхаус с екипаж Райън Бриско, Франк Миле и Ричърд Уестбрук, които завършиха на пет обиколки зад победителите. Четвъртата позиция бе за съотборниците им с №708 (Пипо Дерани, Ромен Дюма и Оливър Пла). Последното място в Hypercar бе за Алпин №36 (Нико Лапиер, Андре Неграо и Матьо Ваксивиер), който завърши на 18 тура от първенците, след като няколко пъти влизаха в бокса с технически проблеми и щети от инциденти на пистата.