17 Май 2024петък20:45 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Peugeot с изненади за Парижкия автосалон

/ брой: 220

автор:Дума

visibility 1251

Peugeot се готви да удиви посетителите на Парижкия автосалон с цял наръч новости, сред които световната премиера на обновената версия на спортното купе RCZ. Успоредно с това компанията ще представи и нова концептуална суперспортна разработка RCZ R (1,6-литров THP двигател с 260 конски сили), серийната версия на която ще видим през следващата година.
Основните промени при обновеното Peugeot RCZ, което ще бъде лансирано през първата четвърт на следващата година, са свързани с цялостното рестилизиране на предната част на автомобила, където виждаме по-издължени и елегантни елементи, и освежен интериор с редица нови дизайн елементи. В оборудването на RCZ са включени два нови екстериорни цвята, два нови дизайна на джанти и избор между 12 интериорни комбинации.
В стандартното оборудване на Peugeot RCZ са включени електронна стабилизираща програма, система за контрол на сцеплението на гумите с пътя, система за подпомагане на потеглянето по наклон, автоматични чистачки, автоматични светлини и други.
Другата новост от Peugeot ще е концептът за нов кросовър - 2008, развит на базата на хечбека Peugeot 208. Колата ще е по-нататъшно развитие на идеята, заложена в концепта Urban Crossover, показан през пролетта тази година на автосалона в Пекин. Peugeot 2008 CONCEPT, чията серийна версия ще бъде насочена към младите потребители, ще има с 1,2-литров, трицилиндров турбоагрегат с максимална мощност от 110 конски сили. От Peugeot коментират, че серийната версия на 2008 Concept, който е с дължина от 4,14 метра и ширина 1,74 метра, ще се произвежда не само във Франция, но и в Китай и Бразилия.
Може би най-голямата изненада и интерес за посетителите на автосалона ще представлява концептуалният спортен модел Onyx. Става дума за суперспортен модел с хибридно задвижване, в конструкцията на който са използвани мед, карбон, кече и пресована хартия. С коефициент на челно въздушно съпротивление Cx 0,30. Onyx е колкото забележителен, толкова и неуловим.
Габаритите на концепта са 4,65 х 2,2 х 1,13 метра. Вратите и калниците са направени от полирана медна ламарина, незащитена от нищо изкуствено, и следователно с течение на времето навярно ще се покрие с патина. Останалите външни елементи на купето са карбонови в матовочерен цвят, а за прозорците и прозрачния покрив е използвано органично стъкло - полиметилметакрилат. Масата на колата е само 1100 кг.
Носещата част на купето е също карбонова, има само 12 елемента и тежи едва 100 килограма. Към карбоновия корпус с болтове е захванат осемцилиндров дизел с ходов обем 3,7 литра и мощност 600 к.с. Колата има система за рекуперация на енергията на спиране, която се набира в литиево-йонния акумулатор. Електрическата част на хибридния силов агрегат добавя при нужда от по-рязко ускоряване още 80 к.с. мощност.
Вратите осигуряват много лесен достъп до купето благодарение на кинематиката си с две стъпки. При отваряне външната медна обвивка се отделя от колоната, отмества се странично на няколко сантиметра, след което се завърта около оста си.
За интериора, изпълнен без съединителни шевове, е използвано пресовано и опънато кече. Материалът е бил избран заради пълната си пригодност за рециклиране, заради добрите му изолационни качества и заради свойството му да подобрява качеството на въздуха в купето, защото поема в себе си неговата влага. Под филца, на местата, които са в контакт с тялото на пътниците, е използвана пяна за повече комфорт. Топъл и приятен, този материал е произведен от варена вълна, напълно рециклируем, отличен топлоизолатор.
В оформлението и изработката на приборното табло е използвано т.нар. в компанията "вестникарско дърво". За направата на този материал са използвани пресовани вестници и той в готов вид прилича на истинско дърво, на което се виждат и годишните кръгове в повърхността му. От компанията твърдят, че при по-внимателно вглеждане могат да се видят дори вестникарските букви или части от тях.
Бордното табло е поставено над волана. Оборотите на двигателя и скоростта са показани чрез метални елементи, които се появяват и изчезват, напомняйки за клавиши на пиано. Функционирането на хибридния двигател е изобразено на цифров дисплей. На тавана е инсталиран панел с бутони (toggle switches) от алуминий, един от които за стартиране на двигателя. Точно зад него се намира лента, на която се показва заснетото от камерите за обратна видимост: две камери, монтирани във външните огледала, и трета, панорамна, в задната лайсна.
Централната конзола също е от филц и съдържа истинско произведение на изкуството: кристален елемент, изработен от майстор-стъклар. Става дума за резервоара, чието ниво е обозначено чрез фини нарези. Тук в специална капсула е поставена есенцията на автомобила, неговата душа. Ароматът се разпространява през аераторите в купето и представя различните използвани материали. В конзолата се намират бутоните за управление на двузоновия климатик, изработени от струговано и фрезовано парче алуминий.
Хибридната суперкола има плоско дъно от карбон, активен заден спойлер, 20-цолови джанти с гуми Michelin с размер 275/30 отпред и 345/30 отзад. Спирачките са карбоново-керамични, с 380 мм дискове отпред и 355 мм отзад.
 

"Булгаргаз" съди "Газпром" за 400 млн. евро

автор:Дума

visibility 482

/ брой: 91

КЕВР: Евтиното парно ще доведе до по-скъп ток

автор:Дума

visibility 423

/ брой: 91

Изпитът за ловци поскъпва

автор:Дума

visibility 438

/ брой: 91

Състоянието на Фицо остава "много тежко"

автор:Дума

visibility 483

/ брой: 91

Нидерландия ще има дясно правителство

автор:Дума

visibility 417

/ брой: 91

Скъсаха Преспанския договор в Атина

автор:Дума

visibility 508

/ брой: 91

Извънредно положение в Нова Каледония

автор:Дума

visibility 446

/ брой: 91

5 куршума

автор:Таня Глухчева

visibility 519

/ брой: 91

Стъкмистика

автор:Мая Йовановска

visibility 459

/ брой: 91

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 381

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ