19 Май 2024неделя00:30 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Полети скоро може да се изпълняват само от един пилот

/ брой: 27

автор:Дума

visibility 390

Европейският авиационен регулатор отхвърли стремежа на индустрията да позволи самолетите да се управляват само от един пилот от 2030 г. Въпреки това регулаторът обмисля да позволи някои дейности да се извършват от един човек, но само при определени полети, като това може да се случи още през 2027 г., предава "Ройтерс".

Европейските производители на самолети Airbus SE и Dassault Aviation SA поискаха да се разреши един пилот да управлява самостоятелно летателните машини, но единствено когато достигнат круизна височина (периодът, при който самолетът е на максималната височина на полета, където прекарва най-дълго време за максимална икономия на гориво). Въпреки това отново двама пилоти ще трябва да присъстват в пилотската кабина при излитане и кацане. Пилоти, които имат медицински проблеми или твърде малко летателни часове, няма да могат да пилотират сами", обясни Андреа Боярди, мениджър в Агенцията за авиационна безопасност на Европейския съюз.

Боярди заяви, че самостоятелното летене се обсъжда при товарни и пътнически полети. Заради съпротива на пътниците обаче е много вероятно първоначално соло пилотиранията да се извършват при превоз на товари и пратки. Предложението на авиационната индустрия е провокирано от недостига на работна ръка. Облекчаването на регулациите ще позволи на пилотите да си починат по време на пътувания на дълги разстояния, без да е нужно да имат заместници на борда. Боярди обаче каза, че по-ранно предложение от индустрията за пилотиране само от един пилот от 2030 г. е "абсолютно нереалистично", тъй като автоматизацията не е напреднала достатъчно и самостоятелното летене изисква високо ниво на безопасност.

"Булгаргаз" съди "Газпром" за 400 млн. евро

автор:Дума

visibility 1133

/ брой: 91

КЕВР: Евтиното парно ще доведе до по-скъп ток

автор:Дума

visibility 1079

/ брой: 91

Изпитът за ловци поскъпва

автор:Дума

visibility 1108

/ брой: 91

Състоянието на Фицо остава "много тежко"

автор:Дума

visibility 1215

/ брой: 91

Нидерландия ще има дясно правителство

автор:Дума

visibility 1134

/ брой: 91

Скъсаха Преспанския договор в Атина

автор:Дума

visibility 1249

/ брой: 91

Извънредно положение в Нова Каледония

автор:Дума

visibility 1082

/ брой: 91

5 куршума

автор:Таня Глухчева

visibility 1299

/ брой: 91

Стъкмистика

автор:Мая Йовановска

visibility 1243

/ брой: 91

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 1187

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ