11 Юли 2025петък21:22 ч.

Председателят на Комисията по транспорт и съобщения Кирил Добрев разговаря с представители на автоинструкторски организации

автор:Дума

visibility 14753

Председателят на Комисията по транспорт и съобщения към 51-то Народно събрание Кирил Добрев разговаря с представители на автоинструкторски организации, сред които Сдружение „Съюз на българските автомобилисти“, „Съюз на центровете по авто-мото подготовка“, Сдружение „Национален автоинструкторски съюз (НАИС)“, Сдружение „Български автоинструкторски съюз“ и Асоциация за обучение в транспорта.

В рамките на дискусията бяха обсъдени тревогите на тези организации, породени от измененията в Наредба 37 и Наредба 38, свързани с обучението и изпитите на кандидатите за придобиване на правоспособност за управление на МПС. Сред основните промени в наредбите се предвижда учебният процес да премине към изцяло електронна форма – учебният картон и учебният дневник на всеки курсист да се водят дигитално, а графикът за провеждане на обучението да бъде стриктно регламентиран.

Друга ключова промяна е въвеждането на ограничение за явяването на изпити – кандидатите ще могат да се явят на теоретичен или практически изпит не повече от четири пъти в рамките на шест месеца след приключване на курса. Освен това отпада задължението за полагане на вътрешен теоретичен и практически изпит, което предизвика разногласия сред представителите на бранша.

По време на срещата председателят на Съюза на центровете по авто-мото подготовка Йонко Иванов подчерта, че липсата на дългосрочна стратегия за безопасността на движението и съществуването на лобистки интереси могат да доведат до влошаване на качеството на обучение на бъдещите водачи. Представителите на организациите настояха за въвеждане на задължителни курсове за водачи на всеки десет години, които да се финансират със събраните средства от глоби, както и за по-ясен и прозрачен процес на въвеждане на новите електронни системи.

По думите им учебната документация в настоящия ѝ вид съдържа множество грешки. Липсва нормативна уредба за преминаване между различните категории, а обемът на информацията за категория B не е оптимизиран – в тестовете все още фигурират въпроси от категориите A, A1 и A2, което допълнително усложнява процеса.

„Ако правилно разбирам, учебната документация има известни пропуски. Освен това софтуерът, който е свързан с обучителния процес, според вас има технически проблеми, което възпрепятства нормалното протичане на курса и пречи не само на инструкторите, но и на курсистите. По-скоро фокусът трябва да бъде върху изпита, където ще проличи дали инструкторите се справят и дали обучителният процес е успешен”, каза по време на срещата Кирил Добрев.

По думите му е необходимо всички заинтересовани страни – държавните институции, инструкторите и всички участници в процеса на обучение – да обединят усилия в посока изграждане на по-ефективна система за обучение и изпитване. Само чрез съвместна работа и добре координирани действия може да се гарантира, че на пътя ще излизат добре подготвени и отговорни водачи, което в крайна сметка ще доведе до намаляване на пътните инциденти и повишаване на безопасността за всички участници в движението.

Засилват контрола върху ЕРП-та

автор:Дума

visibility 390

/ брой: 126

Нови правила при "Гражданска отговорност"

автор:Дума

visibility 397

/ брой: 126

Горски служители блокираха пътя при Кресна

автор:Дума

visibility 393

/ брой: 126

Еврокомисията оцеля

автор:Дума

visibility 379

/ брой: 126

Мащабни горски пожари на Балканите

автор:Дума

visibility 391

/ брой: 126

САЩ изпратиха оръжия за Украйна

автор:Дума

visibility 355

/ брой: 126

Накратко

автор:Дума

visibility 394

/ брой: 126

Тупик

visibility 333

/ брой: 126

Измамите предстоят

visibility 371

/ брой: 126

Европестене от разум

автор:Юри Михалков

visibility 373

/ брой: 126

Копнеж по нови неща

visibility 368

/ брой: 126

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ