06 Май 2024понеделник12:57 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Интервю

Инж. Златин Крумов:

През 2015 г. ще пуснем още 20 автоматични прелезни устройства

Така общият им брой на територията на страната ще стане 530, казва заместник генералният директор "Експлоатация" в НКЖИ

/ брой: 34

автор:Мая Йовановска

visibility 85

Инж. Златин Крумов е зам. генерален директор на ДП НКЖИ от 29.03.2010 г. Завършил е ВВТУ "Тодор Каблешков" като инженер - магистър по специалност транспортно строителство. Заемал е следните длъжности: началник отдел "Основни ремонти" в Първа железопътна секция" - София; главен инженер, ръководител отдел "Инвестиционни проекти"; заместник-директор/ръководител звено в Дирекция "Управление и изпълнение на инфраструктурни проекти", ръководител отдел "Строителство и ремонт на сгради" и ръководител отдел "Изпълнение на програми с национално финансиране" към НКЖИ. Златин Крумов е роден на 2 ноември 1976 г. Семеен е, има дъщеря.


"След средата на годината ще има доставка на тежка специализирана железопътна механизация, каквато не е доставяна 20 години"

- Инж. Крумов, каква е равносметката ви за изминалата 2014 г., каква част от жп линиите са ремонтирани?
- Измина една трудна година за НКЖИ. Година, която ни изправи пред много изпитания. Въпреки това през 2014 г. постигнахме значителна част от целите, които си поставихме в началото й. Предизвикателствата, пред които ни изправиха природните бедствия, които застигнаха цялата страна и засегнаха немалка част от железопътната инфраструктура, бяха успешно преодолени и доказахме, че можем да се справяме с проблемите и да осигуряваме нормалното функциониране на българските железници. Навременната реакция и опитът ни помогнаха да се справим успешно с аварийните обекти и да възстановим движението след наводненията в Североизточна България, Старозагорска област, на територията на железопътни секции Горна Оряховица и Пловдив.
Не мога да не отбележа и факт, с който се гордеем. През 2014 г., след много усилия от страна на НКЖИ, получихме разрешение за ползване на участъка Търнак-Аспарухово от проект "Удвояване и електрификация на железопътната линия Карнобат-Синдел". Обект, построен през 2008 г., който поради административни процедури едва сега получи разрешение за ползване и беше въведен в експлоатация.
Безспорен успех през изминалата година за нас е и успешното сключване на договор за доставка на необходимата ни тежка специализирана железопътна механизация. Приблизително 20 години, поради липса на финансиране и др. процедури и пречки, в НКЖИ не е доставяна тежка специализирана железопътна механизация. Очаква се получаването й да стане факт след средата на 2015 г.
Използвахме ефективно времето за извършване на ремонт на много участъци и съоръжения от жп мрежата. Изпълнените дейности от поделение "Железен път и съоръжения" през 2014  г. включват 29 794 м механизирано подновяване и 68 310 м механизиран среден ремонт на железен път; над 2 508 716 м извършено механизирано текущо поддържане на железен път и механизирано поддържане на 816 бр. железопътни стрелки с тежка пътна механизация. Положени са 30 388 м безнаставов релсов път.
В резултат на изпълнените ремонтни работи постигнахме възстановяване на проектните скорости в 5 междугария с обща дължина 42 км, завишаване скоростите на движение в 25,5 км, запазване на съществуващите скорости на 2500 км, премахване на 25 намаления на скоростта и намаляване на времепътуването на влаковете с 51 минути.
Ремонтните работи са разгърнати в районите на всички железопътни секции, като основната задача е задържане и привеждане състоянието на железния път, стрелките и съоръженията в техническа готовност, която гарантира заложените в графика скорости за движение на влаковете.
В поделение "Сигнализация и телекомуникации"  през 2014 г. се изпълняваха обекти по Проект №4 "Модернизиране на осигурителни системи и прелезни устройства", включващ някои от следните обекти: "Рехабилитация на осветлението на жп гари с енергоспестяващи осветители", "Рехабилитация на съоръжения на осигурителната техника, телекомуникациите" и "Доставка на три броя багери".
И през 2015 година продължаваме работата по преходните обекти на Поделението: "Пресъоръжаване на ръчни бариери с автоматични прелезни устройства. Проектиране и изграждане на 20 бр. автоматични прелезни устройства", "Рехабилитация на съоръженията и устройствата на осигурителната техника в железопътния участък Пирдоп - Карлово", "Инженеринг на осигурителна техника Разделен пост Доростол", "Изграждане на оптична кабелна мрежа и цифрова апаратура" и "Възстановяване параметрите на кабелни линии - подмяна на въздушнa ТТ линия с кабел в участък Александрово - Дойренци".
- Колко са средствата, вложени в ремонтите през 2014 г. и по каква линия са те?
- Основното ни финансиране постъпва от  Капиталовия трансфер чрез Държавния бюджет и приходите от инфраструктурни такси. 
- В частта "Железен път и съоръжения" по Проект №3 за "Ремонт на железния път и съоръженията за поддържане на достигнатите скорости", са вложени приблизително 46,5 млн. лв. от Капиталов трансфер чрез Държавен бюджет, и около 73,3 млн. лв. от инфраструктурни такси. Тези средства са инвестирани по деветте главни железопътни линии и по отклоненията към тях.
Ремонтът и новото строителство на системите на осигурителната техника, телекомуникациите и електроснабдяването се извършва по Проект №4  "Модернизиране на осигурителни системи и прелезни устройства" със средства от Капиталов трансфер. Вложените средства през изминалата 2014 г. са близо 15 млн. лв.
- През последните 5 години колко километра железен път са ремонтирани и рехабилитирани?
- За периода 2010-2014 година, по Проект №3 "Ремонт на железния път и съоръженията за поддържане на достигнатите скорости", са изпълнени 99 491 м механизирано подновяване на железен път, 252 279 м механизиран среден ремонт на железен път, 12 499 055 м механизирано поддържане на железен път и 6351 бр. механизирано поддържане на железопътни стрелки с тежка пътна механизация. В този период са положени 115 585 м безнаставов релсов път.
- На колко гари бяха извършени ремонти през миналата година и какви средства са вложени?
- Като управител на железопътната инфраструктура НКЖИ, стопанисва железопътните гари и спирки на територията на цялата страна, като голяма част от сградите са построени преди 1980 г. За да придадем европейски облик на тези обекти, отговарящ на всички изисквания на санитарно-хигиенните норми, енергийна ефективност и за нормална, достъпна среда за лицата с намалена подвижност, както и да осигурим комфорт на пътуващите, изпълняваме проекти с национално финансиране за ремонта на по-малките гари.
През 2014 година, със средства от Републикански бюджет в размер на 2,5 млн. лв., бяха изпълнени ремонтни работи по 43 жп гари. Две от тях останаха преходни за 2015 г.
Със собствени средства, бяха извършени ремонтни дейности на 5 жп гари, на стойност 289 460 лв.
Строителството включва основно подмяна покривни покрития (керемиди, хидроизолация и др.), цялостна или частична подмяна на дограмата (алуминиева или PVC), възстановяване и пребоядисване на фасадите, направа на външни топлоизолации, подмяна на настилките, ремонт чакални, ремонт тоалетни, ремонт на вътрешните и външни инсталации (електро, ВиК, ОиВ, съобщителни и комуникационни), вътрешни довършителни работи, вертикална планировка и околни пространства.
- Докъде стигна модернизацията на жп прелезите?
- Модернизацията на прелезите е сред основните ангажименти на НКЖИ по отношение повишаването и гарантирането на безопасността на железопътния транспорт като цяло. В тази връзка компанията полага усилия да намали инцидентите на жп прелезите в страната като интензивно подменя прелезни устройства с такива от най-ново поколение и изгражда еластични прелезни настилки, които да осигуряват безпрепятствено и комфортно преминаване на моторните превозни средства в района на прелезите.
В изпълнение на инвестиционната програма на НКЖИ, през 2014 г. изградихме и въведохме в експлоатация прелез на обходния път на град Враца, съоръжен с автоматична бариера, и започнахме изграждането на 20 броя автоматични прелезни устройства по обект "Проектиране и изграждане на 20 броя автоматични прелезни устройства", които се очаква да бъдат завършени и въведени в експлоатация до средата на 2015 г. С тях общият брой на автоматизираните прелези на територията на страната става 530.
Модернизацията на прелезите не приключва само с това, а обхваща и подмяната на светофари прелезни шосейни (СПШ) от нов тип, с трети фар с бавномигаща бяла светлина, съгласно изискванията на чл. 24 от Наредба № 17 за регулиране движението по пътищата със светлинни сигнали. Този тип светофари дават информация за водачите на пътни превозни средства, че автоматичното прелезно устройство е в изправност и към прелеза не приближава жп возило. Общият брой на прелезите, приведени в съответствие с тези изисквания, е 234. През изминалата година бяха  подменени с нови и 22 бр. амортизирани бариерни механизми.
- Какво предстои през настоящата година по отношение на ремонтите на гари и железен път? Осигурени ли са средствата и на колко възлизат?
- През 2015 г. са планирани: механизирано подновяване на 16 684 м железен път, 74 006 м механизиран среден ремонт на железния път, механизирано поддържане на 2 195 208 м железен път и 1350 железопътни стрелки с тежка пътна механизация. Планирали сме и полагане на 51 967 м безнаставов релсов път.
По Проект № 3 "Ремонт на железния път и съоръженията за поддържане на достигнатите скорости", финансиран от Капиталов трансфер чрез Държавен бюджет, за настоящата година са планирани около 23,2 млн. лв. Предвидени за изпълнение са два обекта: "Възстановяване на проектната скорост в междугарието Курило - Реброво, път № 2 с прилежащи гари: гара Курило и гара Реброво, и прилежащи стрелки" и "Жп надлез по четвърта жп линия Русе - Подкова и реконструкция и удвояване на път II-21 Русе - опорен пункт Тутракан - опорен пункт Силистра".
С финансиране от приходите от инфраструктурни такси, по плана на Поделение "Железен път и съоръжения" по Проект № 3, за 2015 г., е планирано да бъдат изпълнени 123 обекта на обща стойност приблизително 91,2 млн.лв. Част от тези обекти са "Рехабилитация на железния път в междугарието Захарна фабрика - Горна баня и среден ремонт на стрелки № 1 и № 3 в гара Захарна фабрика и стрелки № 2 и № 4 в гара Горна баня по 5-а жп линия", "Възстановяване на отнесени земно платно и баластова призма на железния път и стрелките в гара Михайлово вследствие на падналите големи количества валежи и придошлите води", "Механизиран среден ремонт с тежка пътна механизация в междугарията Черна гора - Чирпан, Чирпан - Свобода и Свобода - Михайлово по 8-ма жп линия ", "Преработване на стоманобетонови траверси в железния път с влагане на еластично релсово скрепление", "Възстановяване на железния път, стрелките и съоръженията след дерайлиране на влак 8601 в гара Калояновец".
През настоящата година сме планирали и среден ремонт на 17 броя обикновени железопътни стрелки, 3 броя кръстовидни стрелки в района на Поделение "Железен път и съоръжения"- Варна, укрепване на подкопан от водите на река Струма насип на железния път в междугарието Черниче - Пейо Яворов, аварийно-укрепителни и отводнителни строителни работи в гара Плачковци и гара Юнак.
Ще извършим неотложно укрепване на прилежащите скатове в междугарията Плачковци - Кръстец и Кръстец - Радунци по 4-та жп линия, както и ремонт на стоманобетонов мост в междугарието Лакатник - Разделен пост Левище, като последният обект е преходен за периода 2014-2015 година.
НКЖИ планира и възлагането на услуга с предмет "Контрол на геометричните параметри на железния път и визуален контрол на техническото състояние на елементите на горното строене в натоварено състояние с пътеизмерителна лаборатория", с прогнозна на стойност 968 000,00 лв.
Както вече споменах, безспорен успех през изминалата година беше сключването на договор за доставка на изключително необходимата ни тежка специализирана железопътна механизация, каквато  не е доставяна приблизително 20 години поради различни пречки. Очаква се получаването й да стане факт след средата на 2015 г. За доставката на тежка и лека пътна механизация са планирани  близо 24,7 млн. лв. Това са: универсална траверсоподбивна машина за железен път и стрелки, релсова самоходна специализирана машина с непрекъснато действие за едновременно подбиване на два траверса, нивелиране и рихтоване на железен път тип "дуоматик", мобилна машина за електроконтактно заваряване на релси на двоен ход, жп влекачи лек и тежък тип, два броя мултифункционални багери за релсов и автомобилен път и др.
По отношение на гарите през 2015 г., в  инвестиционната си програма сме заложили изпълнението на частични ремонти на 14 гари. Общата стойност за планираните ремонтни дейности възлиза на около 1,7 млн. лв., като финансирането е със средства от Държавен бюджет по Проект 20 - "Преустройство на възлови жп гари в съответствие с европейските изисквания".
При осигуряване на допълнително финансиране, сме планирали и изпълнението на ремонтни работи по гара Антон, Благоевград, Дамяница и др., със собствени средства.

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 1826

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 1784

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 1608

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 1903

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 2077

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 1696

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 1745

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 1975

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 1737

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 1921

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ