15 Септември 2025понеделник23:34 ч.

Призивът на евродепутата Цветелина Пенкова и десетки известни личности #PRAYATHOME (моли се вкъщи) достигна до българите

автор:Дума

visibility 2104

В деня, след края на Великденските празници отчитаме успешен край на кампанията #PRAYATHOME. С призива си младият евродепутат Цветелина Пенкова обедини известни лица, инфлуенсъри, актьори, хора на изкуството и медици, които поставиха бели маски с червен надпис #PRAYATHOME на лицата си. Тя отправи своята молба до обществото по съвременен и нестандартен начин. Кампанията събра широка популярност и бе припозната от много хора.

По време на великденските празници и в нощта на Възкресение Христово всички храмове отслужиха литургия и макар отворени за вярващи, посещаемостта беше съизмерима с отговорността към настоящата ситуация.

„Надявам се, че след нашия призив, много българи са осъзнали още по-ясно нуждата от отговорно поведение по време на празниците. Вярвам, че заедно, временно лишавайки се от важните за всички ни традиции, успяхме да дадем своя принос по отношение на мерките за ограничаване разпространението на пандемията“, каза Пенкова.  Зад този резултат стоят усилията на голяма част от обществото: държавни институции, органи на местната власт, Светия Синод, общественици и популярни лица, хора на науката и изкуството, лекари и здравни работници, медии и журналисти -  всеки по различен начин се опита да предаде посланието, колко е важно да си останем у дома по празниците и да не допускаме масово струпване на хора в храмовете.

Кампанията #PRAYATHOME бе много добре приета и събра привърженици, както в социалните мрежи, така и извън тях, като на Велики четвъртък в нея се включи и Александровска болница.

#PRAYATHOME даде своя принос, в битката за разпространението на коронавируса.

В последните дни наблюдаваме и друг факт - едно масово пътуване на българите за празниците. Хиляди напуснаха столицата, въпреки многократните призиви за спазване на мерките.

Отговорността има много измерения. Свободата значи отговорност. Отговорността е постоянна величина и трябва да се прилага с постоянство, с мисъл за другите и в дългосрочен план.

Кампанията #PRAYATHOME имаше краен срок – с призива да се молим вкъщи по великденските празници, но посланието й - да бъдем отговорни и солидарни - е безсрочно. Останете вкъщи, дайте пример, бъдете разумни!

Огромна разлика в доходите на българите

автор:Дума

visibility 707

/ брой: 171

Пътуваме от София до Сърбия изцяло по магистрала

автор:Дума

visibility 758

/ брой: 171

НАП погва амбулантни търговци за укрити доходи

автор:Дума

visibility 713

/ брой: 171

Огромна разлика в доходите на българите

автор:Дума

visibility 737

/ брой: 171

Да се ограничи интернет за децата

автор:Дума

visibility 649

/ брой: 171

Голям пожар бушува на Пелопонес

автор:Дума

visibility 675

/ брой: 171

Германците взимат заеми за всекидневни разходи

автор:Дума

visibility 682

/ брой: 171

Накратко

автор:Дума

visibility 669

/ брой: 171

Признанието на Макрон

автор:Юри Михалков

visibility 684

/ брой: 171

Винаги с разум

visibility 642

/ брой: 171

Разбирате ли смисъла от училището?

visibility 661

/ брой: 171

Глас и съвест на епохата

автор:Дума

visibility 670

/ брой: 171

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ