17 Май 2024петък14:39 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Renault Captur - новото лице на Рено

/ брой: 42

автор:Дума

visibility 1407

Миналия четвъртък топ мениджърът на алианса Рено-Нисан Карлос Госн представи новата концептуална разработка Renault CAPTUR, показваща новата посока в дизайна, която можем да очакваме през следващите години в моделите на известната френска марка. Интересен е намекът, направен с името на колата - Captur (грабвам, хващам, вземам със сила, пленявам, спечелвам - англ.)
Тук става дума за спортен автомобил от модерния сега на пазара тип кросовър (автомобил, съчетаващ качествата на няколко различни по функционалност модела), на базата на който ще бъде разработен и сериен модел. Колата е решена с обемни и преливащи се форми, продължение на това, което видяхме във футуристичната концепция DeZir, представена по време на международното изложение в Париж през миналата година. Това е първата кола, с която се представя пред широката публика новият шеф-дизайнер на  Renault Лорънс ван ден Акер и фактическият й световен дебют ще е на автосалона в Женева в началото на следващия месец.
Интересна особеност на Renault CAPTUR е неговият модулен твърд таван, окачен на карбонова конструкция. Трансформацията е особено ефектна и благодарение на специалното ергономично решение на интериора, интересната му цветова схема и използваните във вътрешността материали, уникалната конструкция на вратите и 22-цоловите джанти.
При необходимост и благодарение на специалната конструкция на предните спортни седалки, в задната част на колата могат да бъдат освободени двете допълнителни, но пълноразмерни седалки, като по този начин колата се превръща във впечатляващ четириместен превозвач. В машината има четири места, а достъпът към втория ред седалки става през двете огромни врати, отварящи се нагоре.
Автомобилът е доста компактен - габаритите му са: дължина 4223 мм, ширина 1950 мм и височина 1586 мм. Купето на колата е изпълнено изцяло от карбон, при това покривът на автомобила може да се сваля, благодарение на което впечатляващият кросовър лесно се трансформира в кабриолет. Заради използването на суперздравия, но много лек карбон, масата на колата е едва 1300 кг, а закръглените й форми осигуряват добро обтичане от насрещния въздух - коефициентът на аеродинамичното й съпротивление е 0,31.
Renault CAPTUR идва с 1.6-литров дизелов задвижващ агрегат с два турбокомпресора и мощност 160 конски сили. Максималният въртящ момент е 380 Нм, той е на разположение още от 1750/мин, задвижването е на предния мост.
Двигателят е комбиниран с роботизирана предавателна кутия със сдвоен съединител, съчетание, гарантиращо изключително ниско ниво на вредни емисии - едва 99 грама СО2 на километър. По данни на Renault до 100 км/ч Captur е способен да се ускори за 8 секунди, а максималната му скорост достига 210 км/ч. В предавателната система е включен иновативен диференциал, наречен RX2. Ако някое от предните колела загуби сцепление с пътя при ниски скорости, този изцяло нов механично самоблокиращ диференциал прехвърля повечето или дори целия въртящ момент към това колело, което има сцепление с пътя.
Концептуалната разработка CAPTUR идва и с други новаторски системи за подобряване на безопасността, като системата за наблюдение Visio, в която е включена камера в горната част на предното табло, даваща допълнителна сигурност при маневриране в ограничени пространства.
От компанията Renault вече са пристъпили към тестове на първите прототипи на колата, която всъщност е развита върху модернизираната платформа на вече предлагащия се и у нас Nissan Juke.
 

"Булгаргаз" съди "Газпром" за 400 млн. евро

автор:Дума

visibility 274

/ брой: 91

КЕВР: Евтиното парно ще доведе до по-скъп ток

автор:Дума

visibility 238

/ брой: 91

Изпитът за ловци поскъпва

автор:Дума

visibility 239

/ брой: 91

Състоянието на Фицо остава "много тежко"

автор:Дума

visibility 280

/ брой: 91

Нидерландия ще има дясно правителство

автор:Дума

visibility 243

/ брой: 91

Скъсаха Преспанския договор в Атина

автор:Дума

visibility 282

/ брой: 91

Извънредно положение в Нова Каледония

автор:Дума

visibility 267

/ брой: 91

5 куршума

автор:Таня Глухчева

visibility 285

/ брой: 91

Стъкмистика

автор:Мая Йовановска

visibility 246

/ брой: 91

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 197

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ