Рейсът срещу децата
/ брой: 198
Столичната община за пореден път си показа рогата. Отново ги насочи към родителите, чиито деца не могат да ходят на детска градина, защото за тях няма места. Направи го, като отклони средства, заложени за започнали ремонти и строеж на забавачки, за да покрие липси в транспорта.
Проблемът с недостига на места е многогодишен, за поредно лято вдигна родители на протести, а спасителят Бойко Борисов щедро разтвори кесията и плисна няколко милиона с обещанието, че повече няма да има деца без места в градини. Какво обаче излезе? В период на криза, когато пандемията почти не остави сектор без сериозни последствия, се посяга първо на детските градини. На всичкото отгоре част от спестените пари ще бъдат пренасочени за спасение на градския транспорт - онзи, които се управлява от черната дупка, наречена "Център за градска мобилност". Дружеството, събиращо милиони, които отиват незнайно къде, сега се оказва, че издъхва за няколко месеца. Като няма кой да си купи билет или да паркира неправилно, за да му сложиш скоба и да го глобиш, бързо ти спадат приходите. Но нима през лятото, когато Борисов кихаше пари и се тупаше, че ще строи градини, не знаеше, че и транспортът на София закъсва? Защо тогава директно не му прати част от милионите, вместо да тръби, че ги дава за децата?
Популизъм е точният отговор. Едно е да кажеш, че парите отиват, защото си загрижен за малчуганите, друго е да подкрепиш директно рейсовете. Някак си не звучи толкова рекламно. Лятото бе времето да се успокоят страстите на протестиращите и агресивни майки на София, а сега дойде моментът да се види кой е истинският приоритет. А все още над 9000 деца чакат за места. Не за рейса, обаче.