Родители недоволни от промяната на пролетната ваканция, МОН още мисли
Предложението на Отрасловия съвет в средното образование за промяна в датите за пролетната ваканция на учениците породи поредното недолство от страна на родителите. Някои са недоволни, че вече са планирани отпуски и пътувания, такива гласове се чуват и от учители.
Министър Красимир Вълчев заяви днес, че МОН до дни ще реши окончателно дали ще промени порвоначалните дани. Според него новото предложение е по-добро – то разделя почивката на децата на две – ще има ваканция и през март, и през май. Досега в календара на МОН бе залегнала една ваканция – през април.
Според действащия график със заповед на министъра на образованието пролетната ваканция за учениците от 1 до 11 клас ще е между 3 и 11 април. За зрелостниците почивката е с 5 дни по-кратка: от 8 до 11 април.
Отрасловият съвет предлага вместо една ваканция да има две. Първата - между 18 и 21 март, когато приключва първият цикъл на ротациионно присъствено обучение. Идеята е учениците да си починат няколко дни, преди да започне следващият период.
Отрасловият съвет предлага втората част от пролетната ваканция да бъде от 29 април до 9 май. Със съчетаването на почивните дни на Великден, 1 май и Гергьовден щяло да се избегне редуването на учебни и неучебни дни, което разпокъсва занятията.
Необходимостта от промяната в графика с ваканциите е мотивирана и със силната натовареност на учениците, породена от редуването на присъствено обучение и занятия в електронна среда.
Красимир Вълчев смята, че предложението за промяна има и плюсове, и минуси. Като плюсовете са, че действително няма да се разпокъсва учебния процес около майските празници. Недостатък ът е, че сега вземаме решението, а някои хора са си направили планове, коментира Вълчев. Някои ще могат да ги променят, други няма да могат да ги променят. Дори и да не могат да ги променят, знаете, че в такива случаи имаме такава възможност до 10 дни по решение на родители да отсъства ученик, каза още просветният министър.
И МОН, и отрасловият съвет са за това учебният процес повече да не бъде прекъсван и да се осъществява в присъствена форма, категоричен бе Вълчев.