С послания в бутилка насърчават четенето
Кратките разкази на победителите в оригиналния конкурс се прикрепят като малки брошурки към висококачествено вино
/ брой: 291
Водеща верига книжарници "Фелтринели" и винопроизводители от компанията "Санта Маргерита" в Северна Италия решили да обединят усилията си за стимулиране на четенето по своеобразен начин. Те направили конкурс за кратък разказ за писатели любители на тема, свързана с виното. Бе решено произведенията на тримата победители да се публикуват на гърба на бутилки висококачествен алкохол.
"Запитахме се защо да не пробваме да свържем изкуството на винопроизводството с литературното изкуство? И така се роди този конкурс", заяви Еторе Николето - генералният директор на "Санта Маргерита".
Кратките разкази на победителите се публикуват под формата на малки брошурки, прикрепени към гърба на 700 000 бутилки хубаво вино, които ще бъдат пуснати в продажба на преференциални цени.
"Хората в Италия четат много малко. Ако успеем да стимулираме четенето с този конкурс, с леките, но много вълнуващи кратки разкази, можем да сме доволни, защото сме помогнали да се повиши интересът към литературата сред хора, които си купуват бутилка вино за вечеря", допълват идеолозите на инициативата.
Едва 47% от жителите на Ботуша четат поне една книга на година, която не е свързана с работата или ученето им. Това сочи изследване на италианския статистически институт ИСТАТ. Една десета от семействата в страната нямат нито една книга у дома, показа още проучването.
Популярността на конкурса за насърчаване на четенето чрез кратки разкази, закачени на бутилки с вино, продължава да нараства. Организаторите получават около 800-1000 творби на специално създаден сайт. Дори възникна идеята конкурсът да бъде разширен - да излезе извън границите на Италия и да се пренесе на основните пазари на "Санта Маргерита" в Европа, САЩ и Канада.