Саша Гьотцел представя Малер със Софийската филхармония
/ брой: 180
Софийската филхармония и нейният главен гост-диригент Саша Гьотцел представят на 24 септември в зала "България" красива програма с две емблемаични творби на Густав Малер: Адажието из Симфония 5 и Симфония 4, в която заедно с оркестъра ще звучи и ангелският глас на сопраното Стефани Кръстева, научи ДУМА от Кремена Николова-Флор, реклама и връзки с медиите на Софийската филхармония. Програмата е посветена на 160 години от рождението на един от най-дълбоките философи в музиката, творил на границите на две епохи и записал името си сред най-обичаните творци.
Четвъртата симфония на Малер е и една от най-често изпълняваните негови творби. В нейната последна част е въведена песента "Wir geniessen die himmlischen Freuden" ("Вкусваме небесните радости") или "Das himmlische Leben" ("Небесният живот"). Текстът е на старобаварски диалект, а последната строфа, която според авторското изискване трябва да бъде изпълнена "много нежно и тайнствено до самия край", завършва с думите "Няма такава музика на земята". Верен на своите търсения, Малер и в тази симфония търси отговор на вечните въпроси за смисъла на човешкото съществуване. В зала "България" симфонията ще звучи в специален аранжимент за камерен състав, изпълнен преди седмици от Берлинската филхармония.
Адажиетото от Симфония 5 е сред най-прочутите и най-често изпълнявани като отделна пиеса симфонични части. Първото му изпълнение като самостоятелна пиеса е още през 1909 г., когато Хенри Ууд го представя на ВВС Proms в Лондон. То става истински хит през 1971 г. във филма на Лукино Висконти "Смърт във Венеция" по известната новела на Томас Ман (издадена през 1912 г.), който в образа на главния си герой Густав фон Ашенбах е визирал самия Малер.