Сделките за стари коли - най-често между 8000 и 30 000 лв.
Според браншовици българинът вече не търси само евтини автомобили
/ брой: 171
Родните шофьори вече не търсят стари и по-евтини автомобили. Все по-голяма рядкост са покупки за коли под 5000 лв. Това съобщи зам.-председателят на Асоциацията на вносителите на автомобили в България Любомир Доросиев, предаде econ.bg. По думите му българите вече предпочитат дори и на старо да отделят повече пари за автомобил. Така ценовият диапазон, в който най-често са сделките, е между 8000 и 30 000 лева. "Много зависи от самите купувачи. Бизнесмените например предпочитат по-скъпите автомобили - около 30 000 - 40 000 лева, обясни Доросиев.
Като цяло пазарът на автомобили втора ръка остава стабилен и през тази година. Успяваме да покриваме разходите, коментира Доросиев. По думите му може би продажбите са една идея по-слаби от предходната година, но за застой в никакъв случай не може да се говори. "Като цяло през тази година пазарът върви добре. Няма ръст, но няма и кой знае какъв застой. По-скоро търговците на нови автомобили търпят загуби и изпитват трудности", смята Доросиев.
Трябва да се има предвид, че автомобилният пазар у нас е привлекателен и за хората от съседните държави. Гърци, сърби, македонци, турци, украинци и молдовци често си купуват новите возила от България. В Турция и Гърция например налозите са много високи, обясни Доросиев. По думите му, гражданите на различни страни имат различни предпочитания за колите. Македонците по-често купуват по-евтините автомобили, под 5000 лева. Турците пък предпочитат пикапи, тъй като ги регистрират като товарни автомобили, обясни зам.-председателят на АВА.
Що се отнася до градушката, която удари София преди седмици, Доросиев е категоричен, че цялостен ефект върху пазарите няма да има. "Градушката нанесе на много колеги грандиозни щети, но това няма да се отрази като цяло на пазара, тъй като тя беше само в София и единствено столичните автокъщи ще претърпят загуби", коментира той. По думите му много автокъщи имат застраховки, което решава проблема. "Имаше лек застой, тъй като е трудно да се поправят всички коли за 1-2 дни. Много автокъщи затвориха временно, а други си продадоха колите на загуба", заяви той.
Градушката обаче е имала и известен положителен ефект за търговците, обясни Доросиев. Много пострадали от природното бедствие шофьори са решили вместо да харчат неоправдано големи суми за ремонти, да извадят малко повече пари и да си купят друга кола.