29 Ноември 2025събота01:42 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Ще плащат бедните!

/ брой: 7

автор:Мая Йовановска

visibility 1754

Властта оправда въвеждането на тол система с това, че тези, дето най-много повреждат пътищата, сиреч тежките превозни средства, трябва да плащат най-много. Бе избран и изпълнител, вероятно вече ошашавен от постоянно променящите се параметри, но подобни въпроси управляващите не повдигат. Важното е, че се изхарчиха едни 200 млн. лв.

Власт и превозвачи отново ни изиграха театър. Едните реваха как високите тол такси и обхватът на системата ще съсипят бизнеса им. Въпреки, че откровено заявиха как цената на практика ще я платят гражданите чрез поскъпването на стоките и услугите. Заплашиха масово да спрат превозите. И Борисов се срещна с тях (на срещата имаше лица, които сме виждали основно да венцеславят Бойко) и отново се окичи с медала на спасителя. 

Какво обаче реално произтече от тази среща? Първо - планираните от държавата, и още невъведени, такси ще бъдат намалени. Те ще са в размера, изчислен от превозвачите, щото и така щели да се съберат заложените приходи от 450 млн. лв. Че нали държавата плати на Световната банка да каже какви да са таксите? А и очакваните приходи някак рязко се стопиха от обещаните навремето от Борисов над 1 млрд. лв. Който нарече тол системата "печатница за пари". 

Второ - за пореден път беше намален обхватът на пътищата, за които тежките превозни средства ще плащат. От над 10 хил. км те първо паднаха на около 6 хил., а след последната среща с Борисов рязко се стопиха на малко над 3 хил. км. И така камионите и абтобусите ще плащат само за преминаването по магистралите и първокласните пътища. 

Какво излиза? Тези, дето рушат, ще плащат за  много по-малко пътища, ако въобще пътуват по тях, ако не - нищо. И спокойно ще рушат, извън обхвата на тол-а. А ние, гражданите, ще плащаме за много повече пътища (около 20 хил. км) чрез винетките. Ясно ли ви е сега защо им беше този театър?

Обсъждат три варианта на тунел под Петрохан

автор:Дума

visibility 1239

/ брой: 224

Подменят 40 км водопроводи в София

автор:Дума

visibility 1242

/ брой: 224

Европрокуратурата разследва Загреб и Рим

автор:Дума

visibility 1078

/ брой: 224

Пенкова иска от ЕК още права за регионите

автор:Дума

visibility 1222

/ брой: 224

Полша и Балтика се страхуват от Русия

автор:Дума

visibility 1175

/ брой: 224

Тръмп посъветва Япония да не провокира Китай

автор:Дума

visibility 1199

/ брой: 224

Тъжен извод

автор:Александър Симов

visibility 1140

/ брой: 224

За мъжете в униформа

visibility 1050

/ брой: 224

Когато имаше масов спорт - приоритет на държавата

visibility 1162

/ брой: 224

Спрете да лъжете! Путин не ни е враг

visibility 1248

/ брой: 224

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ