05 Май 2024неделя04:02 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Инж. Бисер Минчев:

Ситуацията при гара Карнобат не е свързана с безопасността на движението

Случаят няма нищо общо с инцидента при Калояновец, заяви главният ревизор по безопасността в НКЖИ

/ брой: 192

автор:Мая Йовановска

visibility 821

Инж. БИСЕР МИНЧЕВ е магистър по комуникационна техника и технологии и съобщителна и осигурителна техника и системи от ВТУ "Тодор Каблешков". Минчев е главен ревизор по безопасността в Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) от 7 март 2011 г. Преди това е бил главен инспектор по безопасността в Главна дирекция УЖелезопътна инспекцияФ в МТИТС, началник отдел УКСБФ, а след това и неин главен директор. Бил е и инспектор по сигурността на електросъоръженията в ПСТЕ "София" към НКЖИ и електромеханик в "Електротехническа секция" - София, към НКЖИ.


- Г-н Минчев, в някои медии преди ден се заговори за инцидент при гара Карнобат като този в Калояновец. Бихте ли обяснили какво се случи при гара Карнобат?
 - В гара Карнобат имаше създадена ситуация, която не е свързана с безопасността. Подобни препратки към Калояновец целят дискредитиране на НКЖИ и не са коректни. На 19 август в 3.22 ч. на гара Карнобат влакът от Пловдив за Варна е насочен неправилно към път 2 вместо към път 1 с редовен първи изходен сигнал от дежурния ръководител-движение. Допусната е човешка грешка. Осигурителната техника на гарата обаче е точно за такива случаи, тя работи, за да се следва безопасният маршрут на влака. В конкретния случай го води към втория изходен червен светофор. Също така ръководителят-движение веднага подава сигнал за грешката си на началник-влака по служебния мобилен телефон. Влакът спира, действията на техниката го предпазват и в 04.08 ч. е върнат в гарата. В 04.20 ч. вече е съставен акт за събитието между екипите на БДЖ и НКЖИ. Както може да се проследи, времето за съставяне на акта е 12 мин., а не както се тиражира, че сме отказали протокол, че сме бавили влака. Има си нормативни правила, спазваме ги, както и в конкретния случай! Извършена е и проба на спирачките и влакът заминава на 04.36 ч. Службите по безопасност на двете предприятия и Транспортна полиция са уведомени незабавно, документирано е от телеграмата в 05.05 ч.
- Доколко тази ситуация е застрашавала безопасността и адекватни ли са препратките към Калояновец?
- Възникналата ситуация при гара Карнобат онзи ден не е свързана с безопасността на движението и няма нищо общо с инцидента при Калояновец! Гаровата осигурителна техника е работила правилно и е гарантирала безопасността на влака. Всяко интерпретиране на фактите цели напрежение в отношенията между БДЖ и НКЖИ, както и създаване на психоза сред пътниците. Имам готовност да предоставя документацията на всеки, който иска да се увери в твърденията ми.
- А защо все още се коментира, че техниката при инцидента в Калояновец не е била в изправност?
- Има разследващи органи, комисия, която извърши проби и излезе отговорно с протоколи, че техниката е била в изправност. Защо се тиражира тази непотвърдена от никого теория, за мен е неразбираемо.
- Какъв би бил най-лошият вариант в тази ситуация?
- Няма лош вариант, тъй като, както обясних вече, въпреки човешката грешка - осъзната и поправена по най-бързия начин, осигурителната техника на гарата е изпратила влака към втория изходен червен светофор и той е спрял превантивно. В случая е нарушен графикът на движение на влаковете, а не безопасността на движението му.
- Какви мерки ще предприемете в случая?
- Назначена е комисия, която разследва ситуацията. От моя страна - дежурният-ръководител движение ще бъде дисциплинарно наказан.

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 1427

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 1394

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 1255

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 1448

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 1668

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 1391

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 1375

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 1604

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 1403

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 1538

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ