София ще губи по 1,5 млн. лв. годишно от билбордове заради избор на ниски оферти
/ брой: 131
София ще загуби около 1,5 млн. лв. за една година, ако се финализира конкурсът за рекламните билбордове, в който бяха избрани най-ниските ценови оферти. Това заяви вчера за ДУМА общинският съветник от БСП Панайот Бончев, който е член на комисията по конкурса и е подписал с особено мнение класирането. Той алармира, че интересът на софиянци не е защитен, тъй като са предпочетени фирми, които предлагат най-ниски цени. Заради позицията на Бончев и на другия подписал протокола с особено мнение - Евгени Радев, началник-сектор "Реклама" в Столичната община, кметът Йорданка Фандъкова е отказала да подпише класирането. Тя е върнала решението до постигането на единно мнение. Това означава, че конкурсът, който започна точно преди година, ще се проточи още месеци, прогнозира Панайот Бончев. Според него в София в момента има над 1000 незаконни билбордове, които спешно трябва да бъдат премахнати и да се въведе ред в рекламата. В момента общината отчита едва по 2,5 млн. лв. печалба на година от рекламна дейност като цяло.
Преди около месец друг общински съветник от БСП - Георги Кадиев, поиска конкурсът за билбордовете да бъде спрян и да се обяви нов. Главният архитект на София Петър Диков също поиска да бъде спряна процедурата, но само за малките рекламни елементи до 4 кв. м.