Страстта към интернет пречи на образованието
Близо четвърт от учениците признават, че са онлайн най-малко 4 часа на ден
/ брой: 12
Изследвания, проведени в Университета на Суонси и Миланския университет, показват, че студентите, които използват прекомерно цифрови технологии, са по-слабо мотивирани да напредват в обучението си и са по-притеснени на тестовете. Този ефект се влошава от засиленото чувство на самота, предизвикано от прекомерното използване на цифрови технологии.
В проучването участваха 285, записани на редица курсове, свързани със здравето. Изследването откри отрицателна връзка между зависимостта от интернет и мотивацията за учене. Студентите, които признават за по-голямо време, прекарвано в глобалната мрежа, са затруднени да организират продуктивно времето си за подготовка и бяха по-разтревожени от предстоящите изпити. Проучването установи също, че пристрастяването към интернет е свързано със самотата и тя затруднява способността за учене.
Около 25% от учениците съобщават, че прекарват поне четири часа на ден онлайн, като останалите посочват, че времето, посветено на глобалната мрежа, е между един до три часа дневно. Основните приложения на интернет, които студентите използват, са социалните платформи (40%) и търсенето на информация (30%).
Пристрастяването към новите технологии е свързано с повишеното чувство за самота. Резултатите показват, че тя от своя страна сериозно затруднява ученето. Изследването предполага, че самотата играе голяма роля в положителните нагласи към академичния живот изобщо. По-лошите социални взаимодействия, за които се знае, че са свързани с интернет пристрастяване, влошават самотата и влияят върху мотивацията за включване към образователната среда.