Тайни
/ брой: 9
Както е тръгнало, може да се окаже, че Държавната агенция "Пътна инфраструктура" е най-секретната и тайна организация в държавата, въпреки че нейната работа обикновено е свързана с парите на данъкоплатеца. Затова и дейността й трябва да бъде публична и прозрачна, което, уви, не се случва.
"В края на декември 2018 г. между АПИ и "Автомагистрали" ЕАД е сключен договор за изграждането на 134,14 км от автомагистрала "Хемус" в участъка от пътен възел "Боаза" до пресичането с път I-5 Русе - Велико Търново. Той е на основание чл.14, ал.1, т.6 от Закона за обществените поръчки, приложим за публични възложители, какъвто е АПИ." "Новината", пусната от АПИ, звучи като фронтова сводка, която има качеството нищо да не казва. Чиновниците се направиха на разсеяни и преди време, когато от левицата поискаха разследване за качеството при строителството на пътищата у нас.
Сега обаче е важно хората да останат с впечатление, че щом строителят на "Хемус" е държавна фирма, няма да се краде. Още повече преди време Той отмени търговете за отделните лотове, защото се появиха твърдения, че спечелилите ги фирми са свързани с Делян Пеевски и Валентин Златев. Нищо не пречи обаче и този проект да бъде източен на принципа на черната каса. Фирмата изпълнител е държавна собственост. В нея ще влязат милиардите, а оттам парите ще поемат към частните подизпълнители, защото се оказва, че "Автомагистрали" ЕАД няма капацитет за подобна крупна поръчка. Т.е. е само трансмисия на парите! През миналата година се разигра трагикомичният фарс строителни фирми, близки до властта, да изкарат на протест в София тежка техника срещу искането на опозицията за независим анализ на качеството на магистралите. Малко след това протестиращите получиха като награда обществени поръчки без конкурси. Така ще стане и с "Хемус". Но както е казал Сократ, тайните рано или късно стават явни, въпреки АПИ. А качеството на нейната работа е друга тема. Провалът с електронните винетки го показа.