16 Ноември 2025неделя04:01 ч.

Цена и качество

/ брой: 137

автор:Евгени Гаврилов

visibility 1227

Ремонтът на магистрала "Тракия" между Стара Загора и Чирпан завърши в едната посока и участъкът бе пуснат за движение. Вместо това да е повод за радост в отпускарския сезон - пак проблем. Експерти установили, че пътната маркировка не отговаря на минималните изисквания за светлоотразителност. Освен това се оказало, че на някои места износващото покритие е с дебелина около 1 см при минимално изискване между 4 и 6 см. Не е ясно кой е виновен - старото или новото ръководство на АПИ, но фактът си е факт.

Обществена тайна е, че от асфалт се краде най-бързо и най-много. И тук възниква големият въпрос - защо сравнително нов магистрален участък е в катастрофално състояние. Отговорът е елементарен. Това е резултатът от сбърканата политика на правителствата на ГЕРБ и вихрещата се корупция в тази област. Разкрития на служебното правителство само доказаха всеизвестната истина. Още през 2011 г. социалистите алармираха в парламента, че тези лотове от аутобана се строят с некачествени материали, че в основата на пътя реално се полага пепел, което ще бъде пагубно при експлоатацията на трасето. Тогава представителите на левицата бяха изкарани едва ли не национални предатели. "Предатели", чиито верни твърдения животът доказва и днес.

Но ако е само нарицателният участък Стара Загора - Чирпан, здраве му кажи. Оказа се, че има селски пътища, за които при управлението на ГЕРБ са плащани над 1 милион лева на километър. Пътен възел "Белокопитово" край Шумен бе силно оскъпен и закъснял. Тунелът в Кресненското дефиле се оказа близо 14 пъти по-скъп от най-дългия тунел в света - Лердалския в Норвегия. "Златна" бе и автомагистрала "Люлин", чиято средна цена стигна 9,6 милиона евро за километър. Това са само няколко примера, които показват порочната практика за усвояване на европейски и национални средства за инфраструктура. С облагодетелстване на фирми, близки до отишлата си власт. Резултатът - хем скъпо, хем некачествено.

Кабинетът одобри бюджета за 2026 г.

автор:Дума

visibility 13701

/ брой: 214

Тежките ремонти на магистралите приключват

автор:Дума

visibility 12004

/ брой: 214

България с най-голям спад на производството

автор:Дума

visibility 11596

/ брой: 214

Не се презапасявайте с гориво

автор:Дума

visibility 11106

/ брой: 214

Планираният бюджет на ЕС е най-големият

автор:Дума

visibility 11954

/ брой: 214

Безредици в мигрантски център до България

автор:Дума

visibility 13241

/ брой: 214

Киев удари със своя далекобойна ракета

автор:Дума

visibility 12093

/ брой: 214

Накратко

автор:Дума

visibility 9920

/ брой: 214

Град като паркинг

автор:Александър Симов

visibility 8605

/ брой: 214

У нас все парите са важни

автор:Таня Глухчева

visibility 12351

/ брой: 214

Има правен вакуум за сградната инсталация при парното

visibility 12814

/ брой: 214

Казахстан - пример за традиция и отвореност към света

автор:Дума

visibility 11180

/ брой: 214

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ