ЦИК дава 50 000 лева за разяснителна кампания
/ брой: 25
Централната избирателна комисия обяви процедура за избор на изпълнител, който да изготви аудио и аудио-визуални клипове и дигитални материали за разяснителната кампания за парламентарните избори. Максималната прогнозна стойност на сделката е 50 000 лева без ДДС.
Изпълнителят трябва да изработи пет 30-секундни видеоклипа с елементи на компютърна графика и анимация относно мерките за безопасност при гласуване в условията на КОВИД-19, включващи жестомимичен превод и/или текст в титри, диктор и визия в съответствие с Изборния кодекс. Клиповете ще са на тема: активно избирателно право; гласуване на избиратели с увреждания; гласуване с бюлетина и отбелязване на преференция; машинно гласуване и гласуване на изборите в условията на пандемия. Изисква се и изработване на минимум 4 видеоклипа, заснети в студио с продължителност до 120 секунди с участие на говорителите на ЦИК, жестомимичен превод и текст в титри.
По-рано ЦИК определи и колко народни представители ще излъчи всеки избирателен район в България. Най-много депутати ще бъдат избрани от 23 МИР в София - 16, Варненски - 15, Бургаски и 25 МИР в София - по 14. Най-малко народни представители - по 4, ще излъчат Видин, Габрово, Кюстендил, Перник, Разград, Силистра, Смолян, Търговище и Ямбол. По петима депутати ще определят Кърджали, Ловеч и Монтана, а по шестима - Враца, Добрич, Сливен и Шумен. По осем народни представители ще излъчат Великотърновски, Русенски и Хасковски МИР, а по 9 - Пазарджишки и Плевенски. С по 11 мандата са Благоевградски, Пловдив, Пловдивски и Старозагорски изборен район, а 24 МИР в София ще има 12.